- מתכוניישן - https://matkonation.com -

לחם שוקולד לבן

מאת: דיאנה לינדר

 כשגרים במערב ארה"ב, נסיעה למקסיקו בד"כ קשורה לחופש. בשנת 1991 נסעתי עם המשפחה שלי לקלאב מד במקסיקו כדי לחגוג את סיום טיפולי הסרטן של אבא שלי. הטיול הזה התחיל כחופש אך נגמר אחרת לגמרי. האוטובוס שלנו נחטף ע"י מורדים מקסיקנים חמושים בסכינים. אני לא זוכרת הרבה מהאירוע ולא ממש הבנתי מה עומד מאחורי פעילות המורדים, אני בעיקר זוכרת את אמא שלי מתרגמת מספרדית את דרישות החוטפים ואת חווית הפחד מהלא נודע. במשך שעות ישבנו באוטובוס בלי לדעת מה יעלה בגורלנו עד ששוחררנו ללא פגע.אני הייתי צעירה מידי כדי להבין מה באמת קרה שם  ובסופו של דבר,נשארו לי בראש רק תמונות של אוטובוס חבוט מאבנים וגבר שמנשק את אדמת ארה"ב בשדה התעופה.

 נדלג קדימה לשנת 2003, אני יושבת בקורס יחסים בינלאומיים והדיון בכיתה התמקד בהשפעות הסכם הנפט"א- הסכם סחר חופשי בין צפון ארה"ב לקנדה ומקסיקו. ההסכם נחתם ב 1992 והמרצה שלי הסביר לנו איך השפיע ההסכם על חקלאים מקסיקנים והסיבות לכך שהם מרדו. פתאום 12 שנים אחרי, הבנתי מה בעצם קרה לנו באותו היום במקסיקו והתחלתי לעבד את החוויה ממקום יותר בוגר.

מקסיקו נשארה בזיכרוני כמקום שטומן בחובו סכנות והנאות רבות ולמרות החוויה שעברתי שם עם המשפחה שלי יש לנו עדיין צורך לחזור ולבקר. בביקור האחרון שלי בבית החלטנו לנסוע שוב לקלאב מד במקסיקו ולצד הטראומה פתאום גם נזכרתי בטעמים שנשארו איתי כל השנים. אחד מהם הוא לחם שוקולד לבן. לחם מתוק,וממכר. אם יצא לכם לטעום אותו פעם אז אין צורך להמשיך להסביר ואם לא, הגיע הזמן להכניס אותו לרשימת המתכונים שלכם.

אח שלי אריק, היה אחראי הלחם בארוחות הבוקר. עוד לפני שארגנו ארוחת בוקר לילדים הוא הביא לי טעימה של הלחם האלוהי הזה וכך הלכתי ותפחתי במשך שבוע. בדרך לחזרה לארה"ב (הפעם ללא עיכובים) הבטחתי לאריק למצוא את המתכון. בעולם מושלם הייתי מכינה לו את הלחם בעצמי, אבל כיוון שהוא נמצא בצד השני של כדור הארץ הדבר הכי קרוב זה להעלות פוסט בנושא.

 כמה טיפים לפני שמתחילים:

 -במתכון המקורי מוסיפים גלוטן לקמח כדי שיהיה יותר אלסטי.אני הכנתי את הלחם עם גלוטן וקמח לבן רגיל והכנתי לחם ללא גלוטן אבל עם קמח לחם-והתוצאות היו זהות.

 -בפעם הראשונה שהכנתי את הלחם הזה קצת נבהלתי מכמות המים- והרכות של הבצק, ולכן הוספתי עוד קמח, מה שגרם ללחם להיות מאוד קשה. היום למדתי טיפ מאוד חשוב מקונדיטור העל-אורן בקר- שפשוט הראה לי שצריך ללוש את הבצק עד שכל המים    ספוגים. זה יקרה, גם אם זה לא נראה ככה. סבלנות.

 -עוד טעות שעשיתי בניסיון הראשון היה להשתמש בשוקולד צ'יפס לבן (הפשוטים). זה היה נוראי- מתוק מדי ולא הזכיר טעם של שוקולד לבן. לא צריך כמות גדולה, אז תשקיעו בשוקולד לבן איכותי.

 -ביום שצילמנו את הלחם היינו ביום של שחיתות, והלכנו עם זה עד הסוף והוספנו ללחם גנאש שוקולד לבן. לא הכרחי-אבל נחמד בימים שמתיקות עדינה לא תעשה את העבודה.

-אני משתמשת באבן שמוט באופן קבוע בתנור, מה שהופך את המאפים שאני אופה להרבה יותר קריספים מבחוץ. אם אין לכם, ניתן לשים כלי (שמתאים לתנור) ממולא עד חציו במים בתחתית התור. הלחות גם מאוד עוזרת לקבל בצק פריך מבחוץ ורך מבפנים.

  מצרכים ל4 כיכרות לחם (בגודל בינוני):

25 גר' שמרים טריים

½2 כוסות מים פושרים

½4 כוסות קמח לחם

1 כפית מלח

150 גר' שוקולד לבן, חתוך גס

אופן הכנה:

  1. ממיסים את השמרים ב- 2 כפות מים פושרים (מתוך ה2½ כוסות).
  2. מערבלים את הקמח, שמרים ושאר המים בעזרת וו לישה במהירות בינונית ל 2 דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים לערבל עוד5-7 דקות עד שהבצק אחיד. מורידים את המהירות ומוסיפים את השוקולד הלבן. מערבלים עד שהשוקולד התערבב לתוך הבצק.
  3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ונותנים לבצק לתפוח במקום חמים עד שהוא מכפיל את נפחו, בערך שעה. כשהבצק תפח מחלקים אותו לארבעה חלקים שווים. יוצרים צורה של כיכר (אפשר עגול ומאורך) ומכסים עם מגבת מטבח ונותנים לבצק לתפוח שוב, למשך 25 דקות.
  4. מחממים תנור ל 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  5. אופים את הלחם למשך 20-25 דקות, עד לזהבה.