- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגת בננות מושלמת (האחות הצעירה של הגזר המושלמת)

מאת: דניה ויינר

לדיאנה ולי יש ויכוח שתמיד חוזר על עצמו כשאנחנו מחליטות איזה מתכונים אנחנו רוצות לפרסם בבלוג. דיאנה אוהבת מתכונים קלאסיים, למצא את המתכון הכי טוב למנה ואותו לפרסם. אני לעומת זאת תמיד אומרת לה, "אז איפה הטוויסט פה? מה מיוחד במתכון הזה? " והיא מתעצבנת עלי שלא תמיד צריך טוויסט ולפעמים פשוט צריך מתכון טוב בלי המצאות.

האמת, היא צודקת. כשאני חושבת על המתכונים שאני עובדת איתם הכי הרבה במטבח ועל הספרים שהכי משמשים אותי ביום יום, אני מבינה שקלאסיקות זה לא משהו שצריך לשנות ולשדרג. אני יודעת שאחד התפקידים שלנו בבלוג הוא, למצא לכם את המתכון הטוב ביותר שיש למנות שאתם מכירים ואוהבים.

עם התפיסה הזאת באתי כשחיפשתי את ה- מתכון לעוגת בננה. אני מכינה עוגות בננה כבר שנים,  תמיד אני מתנסה במתכון שונה וכמעט תמיד זה לא מושלם. העוגה יוצאת, יבשה מידי, שומנית מידי, מתוקה מידי וכו'.

לאור ההצלחה המסחררת של עוגת הגזר שפרסמנו פה בעבר החלטתי לחזור לאותו הספר "Breakfast Lunch Tea" מאת רוז בייקרי בפריז ולהכין את עוגת הבננה.

אם אני צריכה לאפיין את התוצר הסופי אז יצאה עוגת בננה לחה, עסיסית עם מתיקות עדינה (אם כי, אני זקוקה לקצת יותר סוכר בעוגות שלי).

המסקנה הסופית שלי- עם תיקונים קטנטנים אני חושבת שאני אשאר עם המתכון הזה לנצח, כי עוגות בננה זה משהו שצריך להכין לפחות כמה פעמים בשנה ובשביל זה צריך מתכון אחד איכותי.

חשוב לי ציין שרמת המתיקות של העוגה תלויה בשני דברים, טעמכם האישי ועד כמה הבננות שהשתמשתם בהם היו בשלות ומתוקות. תתחילו עם המתכון כמו שהוא אבל קחו בחשבון שאם אתם משתמשים בבננות שמתאימות לאכילה בלי איזורי ה"דבש" עלאק תצטרכו להוסיף עוד קצת סוכר…

 

עוגת בננה:

חומרים לשתי תבניות אינגליש חד פעמיות או תבנית עגולה בקוטר26 ס"מ

150 גר'חמאה רכה ללא מלח או 1/2 כוס שמן קנולה

200 גר'סוכר לבן

3 ביצים (עדיף בטמפ' החדר)

3  בננות בשלות מעוכות

1/2 כוס רוויון או שמנת חמוצה

2 כוסות קמח לבן

1 כפית גדושה סודה לשתייה

1/2 כפית מלח

1 כפית תמצית וניל

100 גר'אגוזי מלך קצוצים (לא חובה)

100 גר'שוקולד מריר קצוץ (לא חובה)

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. משמנים את צידי תבנית האפייה בקצת חמאה ומרפדים את התחתית בנייר אפייה (עוזר לחילוץ אבל לא חובה אם לא מתכוונים להעביר לכלי הגשה).
  2. מקציפים במיקסר (או במטרפה ידנית) את החמאה עם הסוכר עד לקבלת תערובת בהירה וקרמית. מוסיפים את הביצים אחת אחת עד שהן נבלעות בתערובות.
  3. מעבירים את הבננות המעוכות והרוויון לתערובת ומערבבים.
  4. בקערה נפרדת מערבבים יחד את הקמח, הסודה לשתייה והמלח.
  5. מקפלים יחד את התערובת הרטובה עם היבשה ומפסיקים ברגע שהם התאחדו (זהירות לא לערבב יותר מידי זה משפיע עם המרקם הסופי של עוגה).
  6. בשלב הזה אפשר להוסיף את האגוזים או השוקולד ולערבב קלות.
  7. אופים למשך 45 דקות, עד שהקיסם יוצא עם פירורים לחים.