- מתכוניישן - https://matkonation.com -

הלחמניות הכי טובות

מאת: דניה ויינר

בשבועות האחרונים אני מקפידה למלא את הפריזר שלי בלחמניות מעשה ידיי. אני אוכלת אותן לארוחת בוקר, מכינה איתן סנדביצ'ים לגן ומנגבת איתן טחינה בארוחת ערב. המתכון הנהדר הזה הגיעה אלי דרך גיסתי חני.

חני בת 24, יש לה 9 אחים, היא דתיה שגדלה בהתנחלות והיא אמא לתינוק בן 9 חודשים. לכאורה אין בנינו הרבה קווי דמיון, לכאורה לא היה ממש סיכוי לחברות אבל זה רק לכאורה. המציאות היא שחני, היא אחד האנשים האמיתיים ואינטליגנטים ביותר שפגשתי. יש לה יכולת נדירה לייצר אינטמיות, ואינטימיות מייצרת חברות אמת. במהלך השבתות שאנחנו מבלות יחד אנחנו צוללות בשמחה לשיחות עומק על זוגיות, ילדים, דת, אמונה, משפחה ואוכל כמובן!

לפני כמה שבועות חני שלחה לי במייל מתכון שקיבלה מאחותה שקיבלה משכנתה והציעה לי לפרסם אותו בבלוג. לקח לי הרבה זמן עד שהכנתי אותו כי על הנייר הוא לא עשה עלי רושם מיוחד, החלטתי להכין אותו בשישי בבוקר כדי שיהיו לנו לחמניות לשבת, ההכנה הייתה פשוטה כל כך שעדיין הייתי מאוד סקפטית לגבי התוצאה הסופית. בצהריים עודד חזר עם הבנים מאימון כדורגל ולא הצליח להפסיק לאכול את הלחמניות החמות. עכשיו, אחרי שהתחלתי להכין אותן בערך פעם בשבוע, בפה מלא בצק נימוח, אני יכולה לומר שזה אחד המתכונים הטובים שנתקלתי בהם לאחרונה והוא נכנס ישר לפנתיאון.

אז מה הקסם של הלחמניות?

הכנה- פשוטה כל כך שגם מי שפוחד משמרים ומאפיית לחם יכול להניח את הפחדים בצד, את המתכון הזה אי אפשר להרוס.

מרקם- אני לא הצלחתי ממש לתת להן הגדרה מדוייקת, הן קצת לחמניות, קצת פיתות ויש להן מרקם של לחוח או סלוף תימני שזה כבר הופך אותן לאהובות עלי במיוחד.

אחסון- הן נהדרות גם אחרי הקפאה, אני אוהבת לחצות אותם לחצי ולהכניס לטוסטר הקופץ, קצת חמאה, קמצוץ מלח וזהו, אני מאושרת.

כמה הערות למתכון:

 

לחמניות/פיתות רכות

חומרים ל 30 לחמניות

1 קילו קמח לבן

½2 כפות שמרים יבשים

1 כוס שיבולת שועל לדייסה (קוואקר אינסטנט)

7 כפות סוכר

1 כף מלח

6 כוסות מים

אופן ההכנה:

  1. בקערה גדולה מאוד מערבבים את הקמח והשמרים. לאחר מכן מוסיפים את יתרת החומרים, שיבולת שועל, סוכר, מלח ומים. מערבבים היטב, לא להבהל- מתקבלת עיסה נוזלית מאוד.
  2. מכסים את הקערה עם שקית ניילון (לא נצמד) ומתפיחים כשעה. זהירות! הבצק גדל למימדים עצומים.
  3. מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים את תבניות התנור בנייר אפייה.
  4. מרטיבים מעט את הידיים ולוקחים חופן מהעיסה ומניחים על התבנית. גודל הלחמניות צריך להיות בערך כגדול אגרוף.
  5. אופים למשך 15 דקות, עד שהלחמניות שחומות. מוציאים מהתנור ומעבירים לרשת צינון ורק אחרי שהלחמניות מתקררות מפרידים אותן מהנייר. ממשיכים בתהליך עד לסיום העיסה.