- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קציצות עוף ופסטו

השבוע האחרון היה בסימן הורדת מהירות. קיץ 2013 ירשם אצלי בספרי ההיסטוריה כאחד הקייצים האינטנסיביים ביותר שחוויתי. 3 ילדים קטנים, עבודה, חופש, חגים, הוצאות כספיות בשמים, ואין סוף בישולים. כל כך הרבה ארוחות הכנתי בתקופה הזו שהייתי צריכה לגייס את כל הרעיונות שלי כדי לצלוח את התקופה. אני חייבת להתוודות כאן על רגע השפל הגדול שלי, שבוע לפני סוף החופש קניתי לילדים שניצלונים מוכנים בשקית. כן, זה קורה גם לי וכן יש לי ייסורי מצפון במיוחד אחרי שקראתי על גב האריזה שאינה מכילה אפילו אחוז אחד של עוף אלא רק מעט בשר הודו עם כל מיני תוספות. הנחמה הגדולה הגיע מהבן הגדול שמידי אמר לי שהשניצלים שלי הרבה יותר טובים ובכך סגר את הדלת על שניצל בשקית.

המתכון שהבאנו לכם היום קלאסי לארוחת צהריים מהירה לילדים. נכון, לא כל הילדים מוכנים לגעת בדברים בצבע ירוק ויהיו הרבה שיסתכלו במבט בוז של "אמא, נראה לך שאני אוכל את הדבר הירוק הזה??" אבל אם תצליחו לשכנע אותם לטעום אני מאמינה שהם יגלו שהשד הירוק אינו נורא כל כך.

אפשר להכין פסטו לבד, זה באמת מאוד פשוט ולאחרונה אני נתקלת בצרורות עצומים של בזיליקום שזה ממש פשע לא להפוך אותם לממרח המופלא הזה אבל גם אין בעיה לקנות רוטב מוכן בצנצנת ואז המנה פשוטה ומהירה.

אפשר לשלב את הקציצות עם פסטה, פתיתים, קוסקוס ואיזה סלט ויש לכם אחלה צהריים לילדים ולגדולים!

עניין דומה אך שונה…לפני כמה ימים העלתי בעמוד הפייסבוק [1] שלנו רעיון לפוסט עתידי בו ננסה לבנות טבלה שבועית של מנות ומתכונים לפי ימיהשבוע כמו ראשון פסטה, שני חביתה וכו'. המטרה היא לנסות לעזור להורים שכל ערב שוברים את הראש מה לעזאזל אני אכין היום לארוחת ערב.

טבלה כזו מייצרת סדר לילדים ולהורים וגם מאפשרת להתארגן בהתאם על מצרכים זמני הכנה וכו'.

לפי התגובות שקיבלנו בפייס הבנו שכן, כולנו באותה הסירה (גם דיאנה ואני) ושטבלה כזו אולי תצליח להנעים את משימת הבישולים המשפחתיים במקום שהם יהפכו למשהו שחייבים לעשות!

 

שתי שאלות לי אליכם:

א. האם מישהו מכם נעזר בטבלת ארוחות קבועה? והאם זה באמת עוזר?

ב. אשמח לקבל מכם רשימה של ארוחות ערב פופולריות אצלכם בבית כדי שאנסה לתת כמה שיותר רעיונות וכך כל משפחה תוכל להרכיב טבלה שמתאימה לאהבות ומגבלות של בני הבית.

בקשה קטנה ואחרונה, נשמח מאוד אם תוכלו להפיץ בין חברים את הרעיון  (ולספר לנו מה אמרו כמובן…)כדי שנוכל להגיע לכמה שיותר הורים "במצוקה"!

 

קציצות עוף עם רוטב פסטו

הבסיס של הקציצות מאוד פשוט כדי לתת מקום לטעם הדומיננטי של הפסטו שילוב הטעמים שלהן מדוייקת לטעמנו. אם אתם מחליטים להמיר את הפסטו עם רוטב אחר או לוותר עליו לחלוטין קחו בחשבון שהן לא מאוד עשירות בטעם ללא הרוטב.

½ קילו חזה עוף טחון

2 פרוסות לחם לבן מושרה במים וסחוט

1 ביצה

1 בצל בינוני מגורד דק

שן שום כתושה

כפית מלח

½ כפית פלפל שחור גרוס דק

1 כוס פירורי לחם

שמן זית לטיגון

רוטב פסטו

2 כוסות (דחוסות) עלי בזילקום טריים

2 שיני שום

⅓ כוס פרמזן מגורד

⅓ כוס צנוברים

½ כוס שמן זית

מלח לפי הטעם.

 

אופן ההכנה:

  1. לקציצות: בקערה גדולה מערבבים את כל חומרי הקציצות יחד למעט פירורי הלחם והשמן ולשים כ 3 דקות. אם המרקם דביק מידי אפשר להעביר למקרר לשעה ואז ליצור כדורים.

  2. יוצרים כדורים קטנים ומעט פחוסים בגודל כדור פינג פונג מצפים בפירורי לחם ומטגנים כ 3 דקות מכל צד עד להזהבה ומעבירים לצלחת עם נייר סופג.

  1. לפסטו: מכניסים את כל חומרי הפסטו לֹמעט שמן הזית למעבד מזון וטוחנים עד לקבלת משחה. בזמן שמעבד המזון עובד מוסיפים לאט את השמן. (תרשו לעצמכם לשנות את כמות השמן לפי טעמכם, יותר שמן יצור פסטו יותר נוזלי, פחות שמן יצור מרקם של ממרח)

  2. במחבת גדולה מחממים כ 3 כפות גדושות של פסטו ומכניסים את הקציצות. מקפיצים מעט עד שהרוטב עוטף את הקציצות ומגישים מיד עם פסטה, פתיתים או קוסקוס.