- מתכוניישן - https://matkonation.com -

גלידת קפה ב 5 דקות!!

תמיד בסוף יוני מבינים שהקיץ כאן וככה זה הולך להיות עכשיו 3 חודשים!  אני אישית נתקפת סוג של חרדה- איך אצליח להתמודד עם החום הזה כל כך הרבה זמן?? מה אני יעשה עם הילדים כל אחר הצהריים כשחם מידי בחוץ ואיך לעזאזל מתקררים?? תשובה אמיתית אין- ברור שאנחנו הולכים לסבול, כל שנותר הוא לנסות לצמצם את הקושי עם אי אלו דברים קרים.

כבר כמה שנים שאני נתקלת כל קיץ במתכון לגלידה ביתית עם חלב מרוכז. רעיון גאוני שנראה לי שנכתב לראשונה ע"י שולה מודן (תקנו אותי אם אני טועה…) אבל בכל פעם שיצא לי לטעום אותה הרגשתי שהיא פשוט מתוקה לי מידי. החלב המרוכז מתוק בצורה מטורפת וכשמוסיפים לו טעמים כמו נוטלה, ממרח שוקולד, לוטוס וכו' הגלידה נהיית עוד יותר מתוקה ולכן מעולם לא אימצתי את המתכון.

לפני מספר שבועות חברת Nespresso פנתה אלינו שנפתח מתכון המכיל בתוכו קפה אספרסו. זו הייתה הזדמנות נהדרת לעשות סיעור מוחות של מתכונים המכילים אספרסו. כמובן שהכל לווה בסיור מקיף בעמודי פינטרסט, והכנת כמות די מוגזמת של כוסות קפה.

בשלב מסויים התאהבנו באימג' של גלידה (את ההשראה למתכונים אנחנו לרוב מקבלות מצילומים…) ופתאום דיאנה נזכרה במתכון לגלידת חלב מרוכז. באותו רגע הבנתי שכוס אספרסו חזק יוכל לנצח את המתיקות העזה שתמיד הפריעה לי במתכון הזה!

אני מוכנה להתוודות כאן, מעל דפי האינטרנט שבמהלך ההכנה ליקקתי את עצמי לדעת. הכנסתי את התערובת (לפני ההקפאה) אל תוך אספרסו חם וליקקתי. ניקיתי היטב את הקערה לפני שהיא נכנסה לשטיפה ופשוט נהנתי מהשילוב של מר מתוק.

אחרי שהגלידה יצאה מהמקפיא (ממתינים כ 3-4 דקות שתתרכך מעט) הכנתי לעצמי כוס נספרסו חזק, הכנסתי כדור גלידה לכוס והתענגתי על אפוגטו (קפה וגלידה) ובסוף כמובן גם ליקקתי כל טיפה מהכוס.

אז הנה לכם, אוהבי המתוק אך לא מידי, אוהבי הקפה ואוהבי קיצורי הדרך.

 

גלידת אספרסו ב 5 דקות

למתכון הזה השתמשנו בקפסולה בשם ריסטרטו שהיא חזקה (דרגה 10) וארומטית מאוד עם טעמי שוקולד עדינים.

חשוב להקפיד להקציף את השמנת המתוקה עד שהיא יציבה מאוד כי הקפה שמוסיפים מדלל אותה. אני הוספתי את הקפה בזרזיף עדין תוך כדי הקצפה כדי לשמור על הנפח.

אחרי הערבוב הנחתי מעט קרמה מהקפה בשביל הקישוט (זה ממש לא חובה…)

גלידת קפה ב 5 דקות

חומרים להכנת 8-10 מנות גלידה

2 חבילות (500 מ"ל) של שמנת מתוקה (לא ממותקת)

2 כוסות אספרסו קצר (120 מ"ל) עם קפסולת ריסטרטו של Nespresso

1 כוס חלב מרוכז  (קצת פחות מפחית של 400 גר')

אופן ההכנה:

  1. מקציפים היטב את השמנת המתוקה. מוסיפים בזרזיף עדין את הקפה (הוא יכול להיות חם) תוך כדי הקצפה.
  2. מקפלים פנימה את החלב המרוכז.
  3. מעבירים לכלי גדול או כלים אישיים ומקפיאים ללילה.

מגישים בקערה עם 2-3 כפות אספרסו קצר!!!

*פוסט זה נעשה בשיתוף עם חברת Nespresso, המתכון, הצילומים והרעיון שלנו בזכות שיתוף פעולה זה התקררנו, ולו קצת…