- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קציצות קינואה זוקיני ונענע

לפני 15 שנה עשיתי, יחד עם אחותי נועה, טיול גדול לדרום מזרח אסיה. היינו בתאילנד, לאוס, קמבודיה ולקינוח החלטנו לקפוץ לניו זילנד. חשבנו שזה לא רחוק ואם הגענו עד תאילנד שווה להגיע גם לקצה העולם. מסתבר שזה לא ממש היה קרוב, 13 שעות טיסה ועולם חדש ושונה לגמרי נגלה לפנינו.

למה נזכרתי בזה עכשיו? כי אחד הנושאים המדוברים בטיול הזה היה השעמום שיש לניוזילנדים מהמדינה שלהם. בחדשות לא קורה כלום, כולם מרוצים מהחיים, מטפחים תחביבים של ספורט אתגרי (כדי להכניס קצת ריגושים), דואגים לאיכות הסביבה וההתחממות הגלובלית ומתמסרים להנאות החיים. א-מה-מה…משיחות עם מקומיים הבנו שהצעירים של ניו זילנד נטשו את המדינה בהמוניהם ועברו לגור במקומות שיש בהם קצת אקשן (בעיקר לונדון). השעמום קשה להם, מנוון אותם והם בורחים. בהתחלה לא ממש הבנו למה, המדינה מהממת, איכות החיים גבוהה, למה לברוח? 

האם הייתי יכולה לחיות בניוזילנד? עוד אז, לפני 15 שנה, ידעתי שלא. אנחנו הישראלים זקוקים לאקשן, קצב חיים מהיר ועצבני. אצלנו לא משעמם. תמיד קורה משהו, החדשות מלאות בדרמה, השנאה מזינה אותנו, היאוש מחייה וממית בו זמנית ואנחנו חיים את הדרמות בכל הכוח. זה מה שמניע את חיינו. זה מה שגורם לנו להיות מעורבים, לתחושת אחדות, זה מלכד ומפלג אותנו בו זמנית.

בימים כאלה אנחנו משוועים לשקט ושלווה, שגרה ונורמליות. להלך ברחובות בביטחון, לטייל עם הילדים בפארק ולא להסתכל ימינה ושמאלה כל כמה דקות. אנחנו רוצים שיהיה פה קצת ניו זילנד, רק קצת.

עד שזה יקרה, נשאר בבית ונכין משהו לאכול. משהו קליל, מזין, ארוחת ערב או אפילו נשנוש של אחר הצהריים.

אנחנו הלכנו על שילוב של זוקיני ונענע עם גבינת פטה אבל אפשר לגוון עם טעמים אחרים שאתם אוהבים- מנגולד, תרד, קייל, דלורית מגורדת סלק מגורד וכל גבינה שבא לכם. המתכון הזה גמיש.

 

קציצות קינואה וזוקיני

הקציצות האלה פשוט מעולות, פריכות מבחוץ ורכות מבפנים. בלי לשים לב אכלתי ביום צילום איזה 10…

בקציצות האלה השתמשנו בגבינה מאוד אופנתית בשם טולום. זו גבינה צאן מטורקיה שהרבה מסעדות בארץ החלו לעשות בה שימוש והיא נהדרת. חמצמצה ומעט מלוחה עם טעמים עדינים של צאן. מתאימה מאוד למאפים ולסלטים. מצאנו אותה בשוק הכרמל (קופסא קטנה 400 גר' ב 35 ש"ח).

לרגישים/נמנעים מגלוטן ניתן לוותר על הקוואקר ובמקום לשים קמח תירס (פולנטה).

חומרים להכנת 25 קציצות

3 כוסות קינואה מבושלת (¼ 1  1 כוס קינואה יבשה מבושלת בהרבה מים ומסוננת)

2 זוקיני מגורדים דק

1 כפית גרידת לימון

1 ביצה

100 גר' גבינת טולום (או פטה)

¼ כוס נענע

1/2 כוס קוואקר גרוס דק

2 כפות שמן זית

מלח/ פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות.
  2. מערבבים את כל החומרים יחד ולשים מעט עד לקבלת תערובת אחידה. התערובת תהיה מעט דביקה אבל זה בסדר….
  3. מרפדים תבנית בנייר אפייה, מברישים במעט שמן זית. בעזרת שתי כפות יוצרים קציצות בקוטר 3 ס"מ ומניחים על התבנית.
  4. מכניסים לתנור למשך 15-20 דקות עד שהקציצות משחימות.
  5. מגישים חם עם מעט יוגורט ולימון.