- מתכוניישן - https://matkonation.com -

עוגיות בננה חמאת בוטנים -טבעוניות וללא גלוטן!

האח הקטן שלי אלון, גר בצרפת. הוא עבר לשם לפני כמה שנים כדי לעשות את הפוסט דוקטורט שלו במכון פסטר. במשך כמה שנים הוא חי בגפו בדירה קטנטנה, למד צרפתית וניסה להתחבר לחיים הפריזאים. זה לא היה קל. לגור בפריז אמנם נשמע לנו כמו חלום רומנטי אבל כזר לא פשוט להשתלב ולמצiא את המקום שלך בתוך העיר.

השינוי הגדול קרה לפני כשנה שהוא מצא אהבה. לואיז נכנסה לחייו והקלישאה של חיים רומנטיים בפריז התחילה לקבל את הצורה שאנחנו מדמיינים. אלון ולואיז חולקים גם אהבה גדולה לאוכל. אלון מספר שעד שהם נפגשו הוא היה מפחד להכנס לפרומאג׳רי (חנות גבינות) ומרגיש שאין לו מושג איך להתנהל שם, מה לבקש ומה לקנות וביום שהוא נכנס עם לואיז הכל השתנה. היא מנהלת את כל העניינים ובוחרת את הגבינות בקפידה. בכל פעם שהוא מגיע לארץ הוא מביא לכל בן משפחה גבינה שהיא בחרה עבורו במיוחד!

בנוסף לאהבה לאוכל לשניהם יש גם מגבלות תזונתיות שמאלצות אותם לברור בקפידה מה הם יכולים לאכול. שניהם רגישים לחלב פרה וגלוטן, שניהם מקפידים על תזונה בריאה ומצליחים יחד לאכול טוב בלי להרגיש רע.

לפני כמה חודשים הם עברו לגור בניס שבדרום צרפת שם הם חולקים דירה ומבשלים בלי סוף. הוואטס אפ המשפחתי מלא בצילומי אוכל שהם מכינים יחד ומעוררים בי קנאה גדולה.

אז במקום לקנא ביקשתי מלואיז את המתכון הכי מוצלח שיש לה כדי שאוכל לשתף אתכם בבלוג, ידעתי שאני יכולה לסמוך עליה והיא אכן לא אכזבה. היא שיגרה לי מתכון לעוגיות טבעוניות ללא גלוטן.

בתור בחורה סקפטית לגבי הטעם של מתוקים טבעוניים לרגע חששתי אבל אני סומכת על הטעם האנין שלה אז נגשתי להכנה.

תשמעו…העוגיות האלה מושלמות!! אין כאן שום פשרה, הם פשוט טעימות בטירוף והיה לי קשה להפסיק לאכול אותן.

אם מסתכלים על רשימת המרכיבים אז בעצם ברור שהן יהיו נהדרות- בננה, חמאת בוטנים, קמח שקדים ושוקולד, יותר טעים מזה אין!

 

יש כאן בשורה לאוהבי המתוקים הטבעוניים, יש כאן בשורה לאוהבים המתוקים שנמנעים מגלוטן (דיאנה, זה בשבילך ) ויש כאן בשורה לאוהבי המתוקים, נקודה (כמוני).

רוצו להכין- מבטיחה לכם שזה שווה!

 

עוגיות בננה חמאת בוטנים טבעוניות (וללא גלוטן)

המתכון הזה הוא תוצאה של ניסוי וטעייה של כל מיני מתכונים שלואיז ניסתה כדי למצוא את העוגיות הכי טעימות ללא התפשרות על מרכיבים שעושים לה ולאלון רע. תהנו.

5 דקות הכנה ויש לכם פינוק מתוק.

חומרים להכנת 20 עוגיות

2 בננות קטנות ובשלות מאוד

3 כפות חמאת בוטנים לא מומתקת

5 כפות קמח שקדים (שקדים טחונים דק מאוד)

1 כפית תמצית וניל

3 כפות סוכר חום

50-70 גר׳ (לפי מה שאוהבים) שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות
  2. מערבבים את כל המרכיבים יחד
  3. יוצרים כדורים קטנים בעזרת כפית
  4. אופים למשך 20 דקות עד שהעוגיות שחומות ופריכות מבחוץ ורכות מבפנים.
  5. שומרים בכלי אטום במקרר למשך 3-4 ימים