- מתכוניישן - https://matkonation.com -

דביקי פודינג Malva pudding

לפני יותר משנה אבא שלי סיפר לנו שמתארגן מפגש משפחתי מורחב בדרום אפריקה, אמורים להגיע בני הדודים שלו מרחבי העולם עם הילדים שלהם והנכדים. ארבעה דורות של משפחה שאני לא מכירה.

לפני 17 שנה התקיים ה- Reunion  הראשון. הייתי בת 26, בדיוק נישאתי והייתי ממש בתחילת הקריירה שלי כצלמת מזון. זו הייתה חוויה מאוד חזקה להכיר את המקום בו אבא שלי גדל והמשפחה שהקיפה אותו כל אותם שנים.

היה לי ברור לגמרי שאני רוצה לבוא שוב, הפעם עם עודד והילדים. לחשוף בפניהם את החלק הדרום אפריקאי שבי, לאפשר לנו להרגיש, לנשום, להריח ולשמוע את אפריקה בצורה הכי ישירה. 

זו לא הייתה חופשה, גם לא טיול. היה שם משהו עמוק יותר, זרמים של שייכות, משפחתיות והבנה עמוקה שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר. שמשפחה, גם אם היא רחוקה גנטית (בני דודים דור רביעי) ופיזית (הגיעו אנשים מאוסטרליה, ארה״ב ואנגליה) יכולה להרגיש קרובה ומחוברת, זה רק עניין של החלטה ורצון.

המפגש המשפחתי ארך 4 ימים וכמובן שאם כבר נוסעים כל כך רחוק חייבים לפחות שבועיים אז הוספנו לעצמנו שבוע בקייפטאון ועוד 4 ימים אחרי לספארי וביקור בעיר הולדותו של אבא שלי – פריטוריה.

משתפת אתכם בצילומים (אם מישהו רוצה המלצות ספציפיות יכול לפנות אלי בפרטי)

כמעט בכל מקום שבו היינו הגישו לנו קינוח מקומי בשם Malva Pudding בפעם הראשונה זה היה במסעדת סטייקים נהדרת בקייפטאון והקינוח חוסל בתוך שניות. הספקתי לקחת שני ביסים לפני שהבנים טרפו אותו.

אחרי ההתלהבות הזו קיבלנו לאורך כל הטיול את הקינוח הזה שוב ושוב. כמובן שזה היה ברור שהוא צריך להכנס לבלוג.

Malva פודינג זו בעצם סוג של עוגה בחושה שמייד לאחר האפייה של יוצקים עליה תערובת חמה של שמנת וסוכר כל הטוב הזה מייצר עוגה דביקה, מתקתקה שאוכלים אותה יחד עם Custard (יש מתכון בקישור הזה) [1].

נכון, שכל השמות האלה קצת מבלבלים וזה לא בדיוק עוגת השבת הקלאסית אבל אני אומרת לכם מדובר ב- 10 דקות הכנה ויש לכם קינוח מושלם לחורף.

לאור בשם הבעייתי החלטתי לתת לה שם חדש- דביקי פודינג. 

דביקי (מאלווה) פודינג

עוגה דרום אפריקאית קלאסית, מקורותיה לא מאוד ברורים ויש מגוון דעות על מקור המתכון. הרעיון הוא לאפור עוגה יבשה ולהרטיב אותה עם רוטב עשיר ומתוק. התוצאה דביקה ועסיסית.

חשוב להגיש אותה חמה (אני מחממת לי מנה במיקרו ) והכי טעים יחד עם Custard. אפשר להכין אותה כמנות אישיות (יוצא הכי כיפי לאכילה) או בתבנית משפחתית ופשוט לקחת כף של עוגה ולמזוג מעל Custard חם.

 

*יכול להיות ששאלתם את עצמכם למה יש חומץ במרכיבים…אז ככה- שילוב של חומץ וסודה לשתייה מאפשרים את ההתפחה ויוצרים עוגה אוורירית במיוחד, אין זכר לטעם של חומץ בעוגה המוכנה.

חומרים להכנת 12 קאפקייקס או תבנית פיירקס בקוטר 25 ס״מ

1 כוס סוכר

50 גר׳ חמאה רכה

3 ביצים

2 כפות ריבת משמש חלקה

2 כפיות חומץ רגיל 

½ 1 כוסות קמח

½ 1 כפיות סודה לשתייה

½ כוס חלב

לרוטב טופי

¾ כוס שמנת מתוקה

100 גרם חמאה

½ כוס סוכר

⅓ כוס מים

2 כפיות תמצית וניל

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 170 מעלות.
  2. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים את החמאה והסוכר עד לקבלת מרקם פירורי. מוסיפים את הביצים אחת אחת עד שהן נטמעות בתערובת.
  3. מוסיפים ריבת משמש (אפשר להמיר בריבה אחרת אם רוצים), חומץ ומערבבים היטב.
  4. בכלי נפרד מערבבים את הקמח והסודה לשתייה ולאחר מכן מוסיפים לתערובת הביצים. לבסוף יוצקים את החלב ומערבבים.
  5. מעבירים לתבנית אפייה – אפשר פיירקס, תבנית סיליקון או כוסות קאפקייקס חד פעמיות.
  6. אופים את העוגה למשך 15 דקות לקאפקייס ו25 דקות לעוגה בתבנית. שימו לב שהעוגה יציבה וסכין שמוחדרת למרכז יוצאת עם פירורים לחים.
  7. חשוב לקחת בחשבון שמייד לאחר האפייה יוצקים את הנוזל החם של הטופי ונוח יותר כשיש לתבנית העוגה דפנות גבוהות. אם משתמשים בקאפיקייקס יש למלא אותן עד ⅔ גובה.
  8. להכנת הטופי- מחממים בסיר את כל המרכיבים עד שהסוכר נמס והתערובת מגיעה לסף רתיחה. יוצקיים מייד על העוגה ברגע שהיא יוצאת מהתנור, בכל פעם ⅓ מהכמות. ממתינים שהנוזל יספג ואז יוצקים שוב. שימו לב שלא נשארת לכם שלולית מעל העוגה. לפעמים לא צריך את כל הרוטב תלוי בגודל התבנית.