- מתכוניישן - https://matkonation.com -

מלפפונים חמוצים במלח

אני לא יודעת איך זה קרה אבל מישהו עשה טרגוט מאוד מדוייק וחשף בפני מודעה קטנה על סדנה לאיור מזון שצצה לי בפיד של הפייסבוק.

אני לא יודעת למה נעצרתי להסתכל.

אני ממש לא יודעת למה נכנסתי לאתר הסדנאות והכי לא ברור היא העובדה שפשוט רכשתי את הסדנה בלי לחשוב יותר מידי.

אני לא יודעת לצייר. שנים שאני חושבת שאין לי שום כישרון בתחום. יצא לי בעבר לשבת עם הילדים לצד שולחן עמוס חומרי יצירה וכלום…לא הצלחתי לצייר שום דבר. 

אז ממש לא ברור לי מה היה הכוח המניע שגרם לי לקחת את הקורס הזה אבל מאותו רגע, אני בטירוף!

אני רוצה לצייר בכל רגע פנוי, חושבת על מתכונים מאויירים, רוכשת מגוון חומרי יצירה וחורשת את האינטרנט בחיפוש אחר ידע מקצועי בתחום צבעי מים ואיורים.

נפתח בפני עולם חדש שמשיק לצילום אוכל אבל שונה לחלוטין. אני מגלה בתוכי סבלנות ויצירתיות חדשה שממלאה אותי בשמחה גדולה.

אני חושבת שהזמן הפנוי שנוצר לי בעקבות העיסוקים הרבים של הבנים השאיר אותי במקום של חיפוש אחר תחביב חדש. הרגשתי שבכל זמן פנוי שיש לי אני מנקה או מבשלת וצריך להודות שזה לא ממש תחביב.

הציור הגיע בדיוק בזמן, הוא גם מרגש אותי, גם ממלא לי את הזמן וגם אני גאה בתוצאה וביכולת ללמוד משהו חדש.

לכבוד המאורע ציירתי לכם מתכון ראשון להכנת מלפפונים חמוצים שהתחלתי להכין בכל שבוע. כמובן שגם צילמתי כי אי אפשר בלי אבל מקווה שאהבתם את הציור.

איך מכינים מלפפונים חמוצים? האמת, זה לא ממש מתכון אבל כן הסבר ברור ומנומק שיעזור לכם להכין חמוצים שווים!!

רכישת מלפפונים

קודם כל והכי חשוב הוא למצא מלפפונים טריים מאוד, כאלו שהפרח הצהוב עדיין מוצמד להם לקצה. ככל שהמלפפונים יהיו יותר טריים כך הם ישמרו על פריכות גם אחרי הכבישה.

אין דבר יותר מבאס מלחכות שבוע למלפפונים חמוצים ולגלות שהם סמרטוטיים או שיש להם חור באמצע…

אפשר להשתמש גם במלפפוני בייבי, לא ראיתי עם פרח צהוב בקצה אבל תשתדלו להכין את הצנצנת ביום שרכשתם את המלפפונים.

מליחות המים

מתוך ניסיונות רבים הגעתי לכמות המלח שאנחנו אוהבים בבית והיא 60 גרם מלח ל 1 ליטר מים. בעצם 6% מלח. זה חשוב להיות מדוייקים כאן למרות שלכאורה אפשר לזייף אבל כמות מלח מדוייקת משמעותית לטעם הסופי שיצא לא מלוח ולא דלוח. אני משתשמת במלח דק מסוג הימליה (לכן בתמונות הנוזל נראה ורדרד). אני שמה מעט מים רותחים כדי להמיס את המלח, נותנת לתמיסה לעמוד כמה דקות ואז מוסיפה את יתרת המים הקרים.

תיבול

אני אוהבת לשים הרבה שמיר, שום ופלפל ירוק חריף. זהו, לא זקוקה ליותר מזה. אם אוהבים אפשר להוסיף גם גרגירי פלפל אנגלי ועלי דפנה אבל זה לוקח את החמוצים לכיוון אחר. שימו 3 שכבות של תיבול בצנצנת גדולה. בתחתית, באמצע ולמעלה.

צנצנות

אני לא מעקרת את הצנצנות, אין לי סבלנות לזה וגם לא רואה שזה מאוד חשוב. אני משתמשת בצנצת עם סגירה עם גומי וממלאה את הנוזלים ממש עד למעלה. 

סבלנות

המשפחה שלי מאוד אוהבת חמוצים וכל פעם שיש צנצנת מוכנה היא נגמרת תוך יומיים ואז הם מתקשים להמתין אבל גילינו כמה חשוב לתת לחמוצים זמן לפתח טעמים. מינימום 4 ימים אבל 6-7 זה הכי טוב לדעתי. תלוי במידת הסבלנות שיש לכם. שימו לב כשחמוצים מוכנים לא לדחוף לתוך הצנצנת את הידיים, רק בעזרת מלקחיים או מזלג אחרת יתחילו להווצר חיידקים.