- מתכוניישן - https://matkonation.com -

בצלים ממולאים ברוטב רימונים

מוצאי שבת עכשיו, השעה 21:00 בערב והבית שקט. זה לא קרה כבר חודשיים. מחר מתחילים הלימודים והשגרה חוזרת לחיינו לחמשת הימים הקרובים- עד ראש השנה.

השקט הזה, בתשע בערב היה משהו שמאוד התגעגעתי אליו. השעון הביולוגי שלי מסמן לי בשעה 21 שנגמרה לי הסבלנות לילדים ואני צריכה זמן לעצמי. אחרי תשע אני הופכת לאמאפלצת שזורקת הערות לכל כיוון שרובן מורכבות מהמילים  ״די כבר…״

למרות שעות השינה המאוחרות, הקיץ היה מאוד מוצלח. לקום בנחת בלי להכין סנדביצ׳ים, לארגן תיקים ולעמוד בזמנים. לקום בלי המחשבה מה להכין לילדים לצהריים כשיש לי 10 דקות ו 3 מצרכים במקרר. אבל בעיקר הזמן שיצא לי לבלות עם הבנים- בריכה, ים, קמפינג, חברים ולבסוף – חופשה מושלמת ביוון.

היו שנים בהם הרגשתי שאני צריכה ״לשרוד״ את הקיץ, להצליח לעבור אותו בלי נפגעים בגוף ובנפש אבל ככל שהילדים גדלים אני מבינה שבזכותם, גם לי חזר ״החופש הגדול״ ואני מודה על הזמן הזה.

במהלך החופש בישלתי כמויות היסטריות של אוכל, 3 בנים שגדלים בקצב מטורף מאלץ אותי לתת עבודה במטבח. את רוב הארוחות אני מתקתקת תוך חצי שעה גג אבל ימי שישי הפכו להיות יום המטבח. אני מתחילה לבשל בצהריים וכל פעם מוסיפה עוד משהו קטן למנות שתכננתי. לבסוף מתקבלת ארוחה שאני עומדת מולה מותשת אך גאה.

לפני מספר שבועות עודד ביקש שאכין פלפל ממולא (המתכון בקישור) [1] ונשאר לי בשר טחון אז חשבתי לעצמי…טוב, נכין גם בצלים ממולאים, ככה בקטנה…

האמת היא שזו אחת המנות האהובות עלי (אני חולת ממולאים מכל סוג) ומעולם לא היה לי כוח להכין בעצמי כי זו באמת התעסקות. אבל יצא כל כך טעים שחשבתי שזו לגמרי מנה לערב ראש השנה כי לארועים מיוחדים תמיד כיף להשקיע וכמובן גם לגרוף מלא מחמאות על הדרך.

אתמול הכנתי שוב את המנה לארוחת שישי וכבר דייקתי את כל הכמויות וההנחיות, צילמתי והבאתי לכם כאן מתכון מושלם לראש שנה.

 

כמה הנחיות לפני שמתחילים:

  1. תבחרו בצלים בגודל בינוני, אפשר גם לבנים וגם סגולים. ניסיתי את שניהם ואין ממש הבדל בטעם.
  2. מכל בצל יצאו לכם בסביבות 4-5 ממולאים. תכינו סיר גדול זה טעים גם למחרת.
  3. לפני שהכנתי את המילוי בישלתי ופירקתי את הבצלים ולכן נשארו לי בצד הלבבות של הבצלים שלא ניתן למלא. קצצתי אותם והכנסתי למילוי במקום בצלים נוספים במתכון המקורי.
  4. המתכון שלי כולל בשר טחון אבל אפשר לוותר עליו ולשים רק אורז מתובל ולהפוך את המנה לצמחונית.
  5. האורז שאני משתמשת כמעט בכל מתכון ממולאים נקרא Sunwhite.  זה אורז עגול שמתאים במיוחד לממולאים כמו עלי גפן, כרוב ובצלים. הוא דביק (אבל לא יותר מידי כמו ריזוטו או אורז סושי) והממולא לא מתפרק.
  6. אני השתמשתי במיץ רימונים טרי שהכנתי לבד (טחנתי את הגרגירים בבלנדר ואז העברתי דרך מסננת- נכון זה קצת משוגע, אני מודה). אפשר לקנות מיץ רימונים אמיתי (של קשת הכי טוב), ללכת למישהו שיסחוט עבורכם או להשתמש ברכז רימונים מדולל במים.
  7. השלב הכי חשוב בעיניי שמשפיע גם על הטעם וגם על המראה הוא החלק הסופי של צלייה בתנור ללא מכסה. הצלייה משחימה את הבצלים, מעט מקרמלת אותם והמנה נהיית יפיפייה.

 

בצלים ממולאים ברוטב רימונים

המתכון במקור מספר הממולאים המעולה של רפי כהן עם כמה שינויים שלי.

חומרים ל כ- 40 ממולאים

10 בצלים בגודל בינוני

250 גרם בשר בקר טחון

10 לבבות בצל (החלק המרכזי של הבצלים שלא ניתן למילוי) קצוצים

2 כוסות אורז Sunwhite לא מבושל

2 עגבניות מקולפות וקצוצות

¼ כוס פטרוזיליה קצוצה

¼ כוס עלי נענע קצוצים

5 שיני שום קצוצות

½ 1 כפיות מלח אטלנטי

כפית פלפל שחור

2 כפות שמן זית

 

לרוטב:

2 רימונים סחוטים ( בערך ½ 1 כוסות מיץ) או 3 כפות רכז רימונים עם ½ 1 כוסות מים.

½ 1 כוסות מים

מיץ מלימון אחד

מלח/ פלפל

חופן גרגירי רימון

חופן עלי פטרוזיליה

קצת שמן זית מעל הכל.

 

אופן ההכנה:

  1. קולפים את הבצלים, ובעזרת סכין חדה עושים חתך עמוק לאורכו של כל בצל עד למרכזו (נזהרים שלא לחצות אותו לשניים).
  2. מבשלים את הבצלים במים חמים למשך 15 דקות עד לריכוך. מפרידים את הגלדים ומניחים בצד.
  3. מערבבים את כל החומרים בתערובת המילוי. לוקחים גלד ומניחים במרכזו בערך כף (תלוי בגודל הבצל) של מילוי וסוגרים את הבצל. מניחים בסיר נמוך (סוטאז׳) כשהפתח כלפי מטה. ממשיכים עם כל הבצלים (חשוב שישבו בשכבה אחת, צמודים אבל לא יותר מידי כי האורז יתנפח).
  4. מערבבים את חומרי הרוטב, יוצקים בעדינות מעל. מכסים ומבשלים על אש גבוהה עד לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כ 60 דקות.
  5. מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומעבירים את המסיר (ללא מכסה) לתנור למשך 15-20 דקות עד שהמנה שחומה.