- מתכוניישן - https://matkonation.com -

ה- קציצות ברוטב עגבניות

שנה וחצי עברה מאז שכתבתי את הפוסט על האורז המטוגן [1] עם הצעה לקבל את רשימת המתכונים שמככבים אצלי בבית. ההענות שלכם הייתה מדהימה, מאות אנשים כתבו לי וביקשו ומבקשים את הרשימה עד היום… בזכות התגובות והמיילים שכתבתם לי על הקושי שאתם נתקלים בו בהתארגנות שגרת הבישולים בבית שלכם הבנתי מה הכי מעניין אותי לעשות והקמתי את מיזם FeedMee [2] שנעצר בחסות הקורונה אבל בטוח יחזור לפעולה כשעניינים ירגעו.

בנתיים אני ממשיכה לקבל בקשות מקוראים לקבל את רשימת המתכונים שלי וחשבתי שתחילת 2021 היא הזדמנות טובה להכין רשימה חדשה עם המתכונים שנכנסו אלינו הביתה בתקופה האחרונה. צרפו את הרשימה הזו לקודמת- זה אחלה מאגר מתכונים!

מגוון המנות שמופיעות ברשימה החדשה

אז מה השתנה אצלנו בבית בשנה וחצי?

הבנים גדלו מאוד ואיתם גם התאבון. הגדול חגג בר מצווה, האמצעי בן 11 והקטן כבר לא קטן בן 8 וחצי. כולם כולל עודד כל הזמן בבית וכל הזמן רעבים וכמעט תמיד יש כאן חברים שלא נעים להם לבקש לאכול איתנו אבל כשמציעים הם תמיד נענים בחיוב! 

השנה רכשנו גריל גז חדש שפתח בפני את האפשרות להשאיר לבן הגדול בשר מופשר שיכין לאחים שלו צהריים- פרגיות המבורגרים ונקניקיות (איכותיות) הפכו לאופציה מעולה כשלא היה לי זמן לבשל!

זמן הקורונה ובמיוחד בסגר הראשון הייתה לי הזדמנות להתנסות במאכלים שדורשים יותר זמן והתעסקות. אפיתי המון לחם מחמצת, גילגלתי ומילאתי ירקות, הכנתי פיתות בעבודת יד והתנסתי בכל מיני מתכונים שראיתי ברשת, מעט מהם הפכו לדיירי קבע בבית כי בסוף תמיד נחזור למתכונים קלים ומהירים.

ברסטרטו (מקום העבודה שלי) עבדתי במהלך השנה האחרונה על פיתוח מתכונים לאתר המותג Mutti [3] של עגבניות מאיטליה (יש מישהו שעוד לא מכיר אותם?) וכמה מהם נמצאים ברשימה- הם אמנם לא יושבים בבלוג אבל הם לגמרי מתכונים שלי.

לבסוף, כפי שכתבתי לפני כמה שבועות, עברתי לתזונה ללא גלוטן וחלב וזה גם השפיע במידה מסויימת על הבית למרות שאני לא מונעת מהם עוגות ומאפים אבל בשקט בשקט, יש פחות בצקים בבית.

המתכון הנבחר מהרשימה שלי הוא מנת קציצות ברוטב עגבניות שהכנתי לאתר של Mutti, מצאתי את הדרך המהירה והיעילה ביותר להכין קציצות שכולם אוהבים. זו מנה מעולה לאמצע השבוע או אפילו לארוחת שישי. היא חוסכת את שלב הטיגון של הקציצות בנפרד ואין צורך להכין רוטב עגבניות, פשוט מוסיפים מחית עגבניות חלקה Mutti Passata- אחד המתכונים המעולים.

אפשר לזרוק לתוכו פסטה מבושלת או להגיש עם אורז או קוסקוס.


גם הפעם, אם אתם רוצים את הרשימה, תכתבו לי בתגובות ואשמח אם גם תספרו לי מהן 3 מנות הדגל אצלכם בבית (תמיד טוב לקבל קצת רעיונות חדשים)  ואשמח לשלוח לכם את הקובץ עם כל הקישורים למתכונים.

*אם אין לכם את הרשימה הקודמת, עדכנו אותי ואשלח את שתיהן יחד.


בנוסף, הקורונה פרצה מספר שבועות אחרי שסיפרתי לכם על FeedMee מיזם לליווי משפחות סביב נושא האוכל והבישולים המשפחתיים. ממש רגע לפני שהתחלתי ללוות כמה משפחות, התפרצה המגפה והכל נעצר למעט התשוקה שלי לפרוייקט.

אז בנתיים…אני רוצה להרחיב את הידע וההבנה שלי בתחום ואשמח לעזרתכם. ההורים שכל היום מתמודדים עם הקושי שלהאכיל את כל המשפחה במיוחד בימים אלו שכולם סגורים בבית.

לשם כך, הכנתי שאלון קצר שיעזור לי לבנות תוכנית מדוייקת יותר שאני ממש מקווה שתחזור לפעול לקראת האביב!

אז יש לכם כמה דקות, אני מאמינה שלענות על השאלות יהיה גם מעניין עבורכם!

לחצו על הקישור כדי לענות על השאלון:

https://forms.gle/87pMErDnJwY8G7Qn7 [4]

ה- קציצות

250 גרם בקר טחון

250 גרם חזה עוף/פרגית טחונה

1 בצל מגורד דק

2 שיני שום כתושות

1 תפו״א מגורד דק

1 כפית מלח דק

½ כפית פלפל שחור

1 כפית פפריקה מתוקה

2 כפיות רסק עגבניות

ביצה אחת

½ כוס פירורי לחם

⅓  כוס שמן זית לטיגון

לרוטב

בקבוק רוטב עגבניות חלק Passata

1 כפית מלח

½ כפית פפריקה

½ כפית פלפל שחור

חופן עלי בזיליקום או אורגנו

אופן ההכנה:

  1. בקערה בינונית מערבבים את כל חומרי הקציצות. ממשיכים ללוש את המסה מספר דקות כדי שכל הטעמים יתפזרו באופן אחיד. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה. הקירור עוזר למסה להתייצב ולטעמים להתחדד (אם אין זמן אפשר לוותר).
  2. יוצרים כדורים קטנים ומניחים על צלחת.
  3. מחממים מחבת עמוקה וגדולה עם שמן זית, מניחים בשכבה אחת כל הקציצות (אם אין מקום אפשר לטגן בשתי נגלות). צורבים מכל הכיוונים למשך מספר דקות עד שהן משנות את צבען. המטרה היא לסגור את הבשר כך העסיסיות נשמרת. המשך הבישול יעשה בתוך הרוטב.
  4. יוצקים את רוטב העגבניות על הקציצות שנמצאות בסיר בו צרבנו אותן. מתבלים במלח, פפריקה ופלפל שחור. מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים כ 25 דקות. לפני ההגשה מפזרים עלי בזיליקום או אורגנו ומערבבים.
  5. מגישים עם אורז, קוסקוס או פסטה.