אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

FeedMee- פרוייקט חדש נולד

17 בפברואר 2020 דניה 23 תגובות

בשבועות האחרונים אני מרגישה כמו תרנגולת. אני דוגרת ודוגרת על פרוייקט חדש ומרגש במיוחד שעצם כתיבת הפוסט הזה הוא הסממן הראשון לכך שהגיע זמנה של הביצה לבקוע.

לפני שאני מספרת לכם בדיוק במה מדובר אני רוצה לחזור קצת אחורה בזמן. 

לפני כמעט ארבע שנים עזבתי עם משפחתי את יפו, ההחלטה נבעה מתוך תחושה חזקה מאוד שאני צריכה להיות בתנועה. הייתי באותו הזמן עמוק בתוך שתי קריירות דרשניות מאוד. האחת- הקריירה הצילומית שלי, עם סטודיו פעיל ביפו 4 ימי צילום בשבוע והרבה מאוד סטרס.

השניה- הקריירה האמהית שלי עם שלושה בנים קטנים ופעלתניים.

לא אכנס לכל התהליך, אתם יכולים לקרוא עליו בפוסט ״צביטות יפואיות״ אבל המתח הגדול הביא אותי לשחרר את הפקק ששמתי לעודד במשך שנים ולמצא לנו בית קטן בכפר.

בתוך פחות מחודשיים כבר סגרנו על בית בכרכור ובקיץ 2015 עברנו. פתאום מצאתי את עצמי בלי הרבה עוגנים שהחזיקו אותי. הסביבה השתנתה, החברות הטובות שלי ואחותי נשארו אי שם ביפו הרחוקה, לא היה לי סטודיו ופתאום גם מצאתי את עצמי לבד במתכוניישן.

בתוך כל הריק הזה אני זוכרת משפט של חברה טובה שנחרט אצלי בראש וליווה אותי הרבה זמן. היא אמרה לי פשוט לתת לעצמי להיות בריק, לא למהר למלא את החלל שנוצר לי בחיים. שהדברים הכי משמעותיים בחיים קורים כשנראה כאילו לא קורה כלום.

וזה מה שעשיתי. לא חיפשתי כיוון חדש, לא כיוונתי חץ לעבר מטרה כמו שעשיתי כל חיי אלא פשוט הייתי. 

מתוך המקום הזה קיבלתי החלטה ללכת ללמוד תחום שלא הכרתי שנקרא- התמקדות/ פוקוסינג. מה זה? גם אני לא ידעתי אבל נרשמתי לקורס מתחילים, התאהבתי בכלי והמשכתי לעוד שנה של הסמכה. פתאום נשבה בחיי רוח חדשה שלא הייתה קשורה לאוכל או צילום ופעם בשבועיים פגשתי בצד חדש שקיים בי.

בכל השנתיים שלמדתי פוקוסינג לא ידעתי לומר איך הכלי המדהים הזה יתחבר לי לחיים אבל האמת היא שגם לא חיפשתי נקודת השקה פשוט נהנתי מתחום חדש ומרתק.

אז מה זה פוקוסינג ואיך כל זה קשור לבלוג?

פוקוסניג היא טכניקה עדינה ועוצמתית, שמלמדת כיצד להקשיב לעצמנו, וללמוד ממנה מה באמת קורה לנו. אפשר לראות את הטכניקה כצרור מפתחות שעוזר להגיע פנימה ולצאת עם תשובות משמעותיות לכל מה שמעסיק אותנו. 

ואיך כל זה קשור לאוכל?

התשובה נמצאת בביצה שעליה אני דוגרת. לביצה קוראים FeedMee ואתם הראשונים לשמוע ואולי להיות חלק מהבייבי החדש שלי.

לפני מספר חודשים העלתי פוסט על אורז מטוגן ושיתפתי אתכם בקושי הקיים בכל בית לנהל את נושא הבישולים וההכנות לארוחת בוקר, צהריים וערב מול הצרכים של בני הבית. זרקתי לכם כמה נקודות למחשבה, טיפים שאני נעזרת בהם ובסוף הפוסט הצעתי לכם לקבל ממני את רשימת המתכונים הקבועים שלי בבית. 

וואו…לא ציפיתי למבול כזה של תגובות, מיילים ושיתופים על הקושי היומיומי של להאכיל, לבשל, לגוון ולענות על הדרישות של כל בני המשפחה. הפוסט הזה היה נקודת המפנה עבורי. האסימון התחיל ליפול והבנתי שאנחנו חיים היום בעידן שלמרות שפע המתכונים, הבלוגים, תוכניות הבישול וקבוצות הפייסבוק אנחנו לרוב עומדים חסרי אונים מול המקרר בלי שום רעיון וחשק לבשל.

התסכול הזה מחלחל לעומק הדינמיקה המשפחתית ומשפיע בדרכים שאנחנו לא תמיד מודעים אליהם. מצד אחד לבישול, אכילה והאכלה יש את הכוח להכניס לבית שמחה, חיבור משפחתי, קרבה ואינטימיות. מצד שני, קושי סביב הנושא מביא למצב הפוך. תסכול, ביקורת, חוסר בטחון, מרחב משפחתי לא מפרגן והרבה מתח.

FeedMee הינו פרוייקט לליווי משפחתי שמשלב את הידע העשיר שיש לי בעולם המתכונים והבישול, את הניסיון שלי כאמא לשלושה בנים והחיבור שלי לעולמות הפוקוסינג.

התמונות מתוך הפיילוט הראשון שעשיתי

התהליך של FeedMee בא להביא משהו שהוא מעבר לסדנת בישול. המטרה שלי היא לעזור למשפחות להבין איפה טמון הקושי ולבנות ביחד איתן ביטחון וידע שיכניסו לבית את הקסם הזה שאוכל טוב שבושל באהבה יודע להכניס. נכון, זה נשמע כמו קלישאה אבל מהחוויה האישית שלי אני יודעת שכשאני מבשלת אוכל שמשמח את הבית, כשהבנים מפרגנים לי ונהנים, הלב שלי מתרחב ומשהו טוב קורה באווירה של הבית.

תמר, ראם ובועז מכינים לחם קופים

איך זה בדיוק קורה?

המבנה מורכב קודם כל משאלון שבניתי שישלח אליכם לפני הפגישה הראשונה כדי שאוכל להכיר אתכם כמשפחה. לאחר מכן יתקיימו שני מפגשים מעשיים שבהם נתחיל בשיחה על הקשיים שיש במשפחה, על השאיפות של כל אחד סביב אוכל ומהי המטרה של התהליך מבחינתכם. אני אציץ לכם במזווה, אפתח קצת מגירות ואנסה להבין איך נושא האוכל עובד אצלכם ואז.. נבשל יחד כמה מתכונים ממה שיש בבית. דרך הבישול המשותף אלמד אתכם טכניקות, טיפים ורעיונות איך להתנהל טוב וביעילות במטבח.

במפגש השני אני אוספת את כל מה שלמדתי עליכם ובונה יום בישולים שנתפר במיוחד למשפחה שלכם. ביום הזה נעמיק את הלמידה הטכנית של הבישול ודרך הכנה משותפת ניגע בנקודות שעלו במפגש הראשון.

התהליך הינו מצד אחד כיפי- לבשל יחד וללמוד מכל הידע שצברתי במהלך השנים, להכיר ופשוט להנות. מצד שני, נדרשת כאן נכונות להבין את לב הקושי שיש בבית סביב אוכל, זה לא טיפול משפחתי אבל זה כן קצת ״סופר נני״ של המטבח.

אני רוצה להזמין אתכם, קוראי הבלוג שבזכותכם נולד הפרוייקט להיות חלק מהפיילוט. ישנם שני פורמאטים של אני רוצה לבחון. האחד הוא תהליך משפחתי כפי שסיפרתי לכם למעלה והשני הוא מפגש קבוצתי קטן של 3-4 חברות שרוצות לעבור יחד את התהליך ולתת לי בסופו פידבקים להמשך פיתוח ודיוק של הפרוייקט.

אני מחפשת משפחות שירצו לעבור איתי את התהליך במחיר מוזל. מדובר בשני מפגשים פרטיים של 3-4 שעות כל אחד. בנוסף אני מחפשת קבוצה של חברות שרוצות לחבור לשני בקרים של שיתוף ובישול.
אשמח אם תפנו אלי למייל
Danyaphoto@gmail.com  ותספרו לי בכמה מילים את הסיפור שלכם ולמה פניתם אלי

23 תגובות לפוסט “FeedMee- פרוייקט חדש נולד”

  1. נטע ש הגיב:

    מדהים, פוסט מרתק, מחשבה נכונה. אם הייתי בשלב של ילדים קטנים בבית הייתי שמחה להיות הפיילוט שלך. מאחלת לך שתצליחי ותגשימי, אחרי הקורונה… בינתיים אני אמשיך לעקוב אחרי הבלוג שלך, סקרנת אותי מאוד. אוהבת את החשיבה החופשית והמקורית שלך.

  2. שי-לי ליפא הגיב:

    את פשוט גאון דניה! וגם השראה.
    קלעת בול לצורך שקיים כמעט בכל בית. בהצלחה בניתוב הזמן שלך בין ים המשפחות שהולכות להגיע אלייך.

  3. רחל הגיב:

    בהצלחה ומקווה שתעשי הרבה משפחות שמחות ושבעות

  4. נורית פלד הגיב:

    מעניינת כל ההתפתחות עד להבשלת הרעיון, לא פחות מהרעיון המלהיב בעצמו. בהצלחה דניה!

  5. ריבי הגיב:

    איזה חיבור מעולה בן עולמות לכאורה כל כך שונים!אני חושבת כמה דבר כזה היה עוזר לי בתקופה שהייתי מתוסכלת כי היו בערך שלושה מאכלים שכולם אכלו והייתי מיואשת מלבשל לכל אחד תפריט משלו.

  6. נועה עילם-שדה הגיב:

    יופי של חיבור בין עולמות! בהצלחה!

  7. ענת בן נתן הגיב:

    נהדר דניה 🙂 שאפו על היזמות
    אוכל ביתי הוא לב המשפחה. ממש כך
    ספר הזכרונות של הילדות
    בהצלחה !

  8. חן הגיב:

    מהמם לגמרי… אם תחשבי על פורמט מעבר לים או תעשי קפיצה לניו יורק אני ממש אשמח

    1. דניה הגיב:

      אם אני אחשוב בגדול אז בעתיד יהיו לי שגרירות feedmee בעולם. בנתיים, מתחילה כאן ובקטן. שמחה שאהבת!

  9. ירדן הגיב:

    רעיון מקסים, איך מהכלום מקבלים רעיונות. זה כמו להכין מרק מאבנים.

    1. דניה הגיב:

      כי בעצם אף פעם זה לא באמת כלום. חיים מלאים ברעיונות ומחשבות. פתאום אחד נופל למקום.

  10. אורלי פלאי ברונשטיין הגיב:

    וואוו גאונה אחת
    כל הכבוד!
    אשמח לעזור בכל דרך

    1. דניה הגיב:

      תודה אהובה!! את תמיד כאן לצידי, מרגישה אותך בכל פוסט שאני מעלה. מקווה שאת מרגישה אותי אצלך כי אני שם הרבה.

  11. מיה לביא-אג'אי הגיב:

    נשמע לי רעיון פשוט גאוני. איזה יופי שנשארת בריק וגילית שם כל כך הרבה. ממש מעורר השראה. הייתי ממש שמחה להיות אותה משפחת ברת מזל שתזכה בך במחיר מוזל אבל אנחנו שנה בלונדון. אז נשאר לי רק לאחל לך בהצלחה

    1. דניה הגיב:

      הי מיה, תודה! אני יהיה כאן כשתחזרו. שמחה שאהבת!

  12. Y הגיב:

    וואו. איזה רעיון מקסים ונדרש!
    ההתלהבות, השמחה והחיוך שלך פשוט "נקראים" מהפוסט – והכי כיף (ונכון לדעתי) ללמוד מאנשים שמחים ומחייכים.
    בטוחה שתצליחי! הולכת לבדוק אם יש לי כמה חברות שזה יכול לעניין אותן. תודה!

    1. דניה הגיב:

      יאללה!! תודה. דברי איתי אם אתן מתארגנות על קבוצה

  13. ענת הגיב:

    אז הנה זה קורה!! מרגש מאד, ובשורה להרבה שאנשים שעוד לא מבינים כמה טעים הם יודעים לבשל ובקלות. בהצלחה ענקית!

  14. אור לבנת הגיב:

    מגלה עליך כל פעם עוד קצת ועוד קצת… נהדרת שכמותך, נראה לי פרוייקט מנצח!!! בהצלחה אהובה ♥

  15. שמש אבלין הגיב:

    יפה מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

בישולי קורוננה- טבלה שבועית