אשמח לדבר

סרי לנקה, הודו ומתכון ל Garlic Butter Naan

17 באוקטובר 2012 מתכוניישן 6 תגובות

מאת: דיאנה לינדר

ב2005, אני ובעלי טיילנו בהודו. במהלך הטיול הרגשנו שאנחנו מתאהבים במדינה ומפתחים אליה קשר רגשי עמוק, כשהגיע הרגע לעזוב הבטחנו לעצמנו שתוך שלוש שנים נחזור. שלוש שנים עברו ואנחנו מצאנו את עצמנו בעיצומם של הכנות לקראת חתונה וירח דבש שהתרחש בקצה השני של העולם. הגעגוע להודו נשאר ואיתו, ידיעה ברורה שאני רוצה לנסוע שוב, אך הפעם בהרכב המשפחתי החדש. עכשיו כשהבן שלי כבר בן שנה וחצי החלטנו להגשים את החלום ולנסוע לטייל, רק שלשותינו.

התחלנו בסרי לנקה, שם בילינו בחופים יפיפים, עשינו סאפרי פילים, טרקים בעיירת הרים חמודה, ביקרנו במקדש בו השן של בודהה קבורה ולקחנו רכבת דרך שדות תה הסיילון המפורסם.

מסרי לנקה טסנו לדלהי ומשם נסענו לדארמסאלה, עיירת הטיבטית בה נמצא המקדש של הדלאי לאמה. התרגלנו לקצב האיטי של המקום, אני עשיתי קורס בישול, בעלי קורס מדיטציה. הדבר שהכי נהנו ממנו היה לשבת במרפסת, להביט בנוף ולשמוע את אוהד, מוסיקאי מדהים, מנגן בגיטרה.

העצירה האחרונה והאהובה עלי ביותר הייתה פושקר שבמדינת ראג'סטאן הצבעונית.  בפושקר בילינו כל ערב ליד האגם הקדוש, צפינו בשקיעה, הילד האכיל את היונים, ואני הקשבתי לקולות הרקע של אבא ובת מנגנים יחד, הוא בסיטאר והיא שרה בזיוף הכי נעים ששמעתי.

תמיד הייתי בחורה שאוהבת אתגרים, וזה בחלט היה אתגר. החוויה הזאת חיזקה לא רק את המשפחה שלנו, אלא גם אותי הבנתי, שהחיים שלי לא השתנו עד כדי כך כמו שחשבתי כשנהייתי אמא לפני כמעט שנתיים.

תמיד אהבתי לצלם אבל בטיול הזה הרגשתי שהצלחתי לעלות שלב. לצלם בהודו זה לא קשה, בכל פינה יש נושאי צילום מרתקים, האתגר הוא לתפוס את הרגע ולהנציח את היופי, הכיעור, הצבעים והטקסטורות שמרכיבים את הודו וסרי לנקה. מקווה שהצלחתי להעביר מעט מהחוויה שהייתה לנו.

מיותר לציין שתמיד הטיולים שלי מתמקדים בנושא של אוכל וגם סרי לנקה וגם הודו לא אכזבו. כבר יצא לנו לעשות פוסט על אוכל הודי ולכן החלטתי להביא לכם מתכון ללחם שאוכלים בכל ארוחה הודית- naan. אפשר להזמין אותו רק כפיתה אבל הכי טעים להזמין עם חמאת שום. את הלחם הזה למדתי להכין בקורס בישול שעשיתי בדארמסלה. אפשר לשלב אותו בהכנת ארוחה הודית מסורתית אבל לא חייבים, הוא טעים גם לבדו.

מצרכים ל6-8 לחמים:

¼ כוס חמאה, מומסת

5 שיני שום, קצוצים דק מאוד

אופן הכנה:

1. שמים את השמרים, סוכר ומים חמים בקערה ונותנים להם לנוח כ 5 דקות. מוסיפים את היוגורט והשמן ומערבבים.
  2. שמים את הקמח והמלח במעבד מזון ומערבבים (אפשר גם לבצע את הפעולה בידיים). מוסיפים את תערובת השמרים בהדרגה וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק רך ומעט דביק. מעברים את הבצק לקערה גדולה ומכסים בניילון נצמד. נותנים לבצק לתפוח במקום חמים עד שהוא מכפיל את גודלו,כשעתיים.
  3. לאחר שהבצק תפח, עובדים על משטח מקומח היטב ומחלקים את הבצק ל6-8 חתיכות.
  4. מרדדים את הבצק לצורה של טיפה,  צר יותר בחלק העליון ורחב יותר בחלק התחתון. מרדדים לאורך כ20 ס"מ, רוחב כ10 ס"מ בחלק הרחה ועובי כ0.5 ס"מ.
  5. מחממים מחבט ברזל על אש גבוהה עד שהמחבת חמה מאוד. מרטיבים את הידיים מעט ומעבירים את הבצק מיד ליד, עד שהנאן לח טיפה. שמים את הנאן במחבת ואופים כדקה עד שמופיעות בועות. הופכים את הנאן לצד השני וממשיכם לאפות עוד כדקה.
  6. מורדים מאש, מורחים עם החמאה המומסת ומפזרים קצת שום קצוץ. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק. מגישים חם.

6 תגובות לפוסט “סרי לנקה, הודו ומתכון ל Garlic Butter Naan”

1. assaf הגיב:

אין אל הצבעים של הודו
    ו יופי זוהמה כיעור בעירבוב מושלם כאוס תמונות ממש יפות

2. מאיה הגיב:

כואב לי בעיניים מכמה שזה יפה!

3. טל הגיב:

וואו!!! תמונות מדהימות , התמונה של עומרי בגן מרגשת והמתכון של הנאן נשמע מעדן!

4. נטע הגיב:

מצטרפת לתגובות הקודמות. הצילומים מקסימים, מעבירים את האוירה, הצבעים והריחות ובהחלט מעוררים געגועים… גם אני אשמח למתכונים נוספים של אוכל הודי.
    שיהיה יום נפלא
    נטע

5. יעל הגיב:

צילומים מקסימים!!

6. איריס הגיב:

התמונות מקסימות !!

געגועיי להודו ולאוכל הודי בכלל
    היו עוד דברים מעניינים שנלמדו בקורס הבישול ??