- מתכוניישן - https://matkonation.com -

קוסקוס אנטיפסטי עם וינגרט טחינה- המתכון שלנו ל2014!!

אני אוהבת שיחות סיכום.  אצלנו במשפחה זה כבר ידוע שבדרך חזרה מטיול אני מתחילה שיחת סיכום ומבקשת מהילדים להיזכר מה הכי אהבו בטיול ומה פחות.

נראה לי שסיכומים, מצד אחד מעגנים זיכרונות ומצד שני מאפשרים הסתכלות קדימה.

לרגל סוף השנה כמובן שבא לי לסכם. אני מרגישה שהייתה לי ולדיאנה שנה משמעותית מאוד מבחינה אישית ומקצועית. למה? קודם כל דיאנה ילדה את בנה שני, זה כבר מאוד משמעותי, ואני יצאתי מעבדות לחירות (יחסית) כי הבן הקטן שלי התחיל גן ויכולתי להתמסר יותר לעבודה. אם אני צריכה לסכם את שנת הבלוג שלנו אז הכותרת שלי היא שנה של יוזמות.

קודם כל ב 2013 קיימנו 3 סדנאות מתכוניישן, שתיים בסטודיו שלי ואחת בנצרת. הסדנה בנצרת [1] הייתה חוויה עוצמתית ומרגשת ואני מקווה מאוד שנחזור עליה השנה!!

השנה שיתפנו פעולה עם "מחלבות יטבתה" בפוסטים שהוציאו אותנו מהסטודיו [2] ולקחו אותנו לטיול ברחבי הארץ. בזכות הפרוייקט הזה גם התחלנו להתפתח יותר בהפקת סרטוני וידאו ואנחנו מקוות שבשנה הבאה נעשה יותר וידאו לבלוג.

שיתוף פעולה נוסף שמתרחש ממש בימים אלה הוא פרוייקט "טעמים ראשונים בכל ערב" [3] שנולד בזכות פוסט בבלוג והתגובות שלכם הקוראים. מאוד מרגש אותנו לראות איך פוסט בבלוג יכול להפוך לשיתוף פעולה עם חברה גדולה כמו שטראוס ולקבל חיים משלו.

אההה, כמעט שכחתי…היינו בפריז [4]. דיאנה ואני נסענו לתערוכת ספרי בישול. זה היה אי שם בפברואר ורוב הזמן היה שלג אבל להעביר 5 ימים עם דיאנה בחו"ל, בלי עבודה, בלי ילדים, לאכול את עצמנו לדעת ופשוט להיות יחד הייתה מתנה מופלאה!

ולבסוף מוטב מאוחר מאשר אף פעם, פתחנו אינסטגרם רק למתכוניישן [5] בו אנחנו משתפות מאחורי הקלעים של ימי צילום, אוספי הכלים של דיאנה ומאכלים שאנחנו מכינות בבית. מומלץ!

ומה ב 2014? יש לי חלום אחד שאני ממשיכה להרהר בו כבר הרבה זמן והוא- להרים סדנת צילום מזון וסטיילינג באירופה, איטליה, צרפת, ספרד או יוון. מישהו בעניין???

ובלי מתכון מנצח ל 2013 אי אפשר-  הבחירה הייתה קלה, הלחמניות הכי טובות [6]. מעל 100 תגובות מרגשות!! אם אתם לא מכירים זה הזמן.

המתכון שהבאנו לכם היום הוכתר  על ידינו כהבטחה הגדולה שלה ל2014! למה הבטחה? כי מאז שצילמנו אותו בסטודיו לפני שבועיים דיאנה הכינה אותו 3 פעמים ואני פעמיים. זה אומר בעצם שהמנה הצליחה להתברג לרשימה המצומצמת של מנות שאנחנו חוזרות עליהן באופן קבוע.

על פניו המתכון נשמע די בנאלי- קוסקוס עם ירקות אנטיפסטי. אבל, וכאן מגיע אבל גדול. יש כאן רוטב שוס. ויניגרט טחינה. בזכות הרוטב השלם עולה על סה"כ חלקיו והמנה הזו הופכת למושלמת!

אז אם בא לכם מנה סופר בריאה, טעימה בטירוף ולא מסובכת להכנה, זה המתכון בשבילכם.

כמה הערות:

טוב, עפתי עליו מספיק. לכו תכינו ותספרו לנו אם אהבתם אותו כמונו

חומרים ל 4-6 מנות:

½ 1 כוסות קוסקוס מלא (לפני ההכנה)

1 חציל בינוני חתוך לקוביות

1 שומר פרוס

2 בטטות בינוניות חתוכות לקוביות

½ ראש כרובית מפורק לפרחים קטנים

3 כפות שמן זית

מעט מלח גס

מלח

לרוטב:

2 כפות טחינה גולמית

1 כפית דבש

2 כפות מיץ לימון

3 כפות שמן זית

מלח פלפל

להגשה: חופן עלי כוסברה או פטרוזיליה טרייה.

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מסדרים את הירקות על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מזליפים שמן זית ומפזרים מלח גס. אופים למשך 25 דקות עד שהם רכים ושחומים.
  2. מערבבים את כל חומרי הויניגרט בצנצנת, טועמים ומתקנים תיבול.
  3. מכינים את הקוסקוס ע"פ הוראות יצרן.
  4. להרכבת המנה: בקערת ערבוב גדולה, מערבבים את הקוסקוס עם ⅔ מהירקות הצלויים ו ⅔ מהויניגרט. מוסיפים כוסברה/פטרוזיליה ומערבבים היטב
  5. מסדרים בכלי הגשה, מפזרים מעל את שאר הירקות, עוד קצת עלים ירוקים ואת יתרת הרוטב ומגישים.