- מתכוניישן - https://matkonation.com -

פסטה ברוטב עגבניות- טיפים וסוד קטן…

אני יודעת שלא פרסמתי מתכון המון…זמן. הידיעה הזו יושבת לי בצד שמאל של המוח ומנקרת כמו ציפור קטנה. ״מה קורה עם מתכוניישן?״, את מזניחה את הקוראים״, ״את חייבת ליצור רצף מתכונים ולא להעלם לשבועות״. מצד אחד, הם עושים לי חור קטנטן במוח ומצד שני שומרים עלי שלא אנמנם. מה שמדהים אותי בתהליך הזה הוא העובדה שניסיתי לייצר מתכונים חדשים לבלוג- באמת…הכנתי טארט טאטן של עגבניות שרי שנזרק כולו לפח, הכנתי סלט אורז אדום אסיאתי שהיה טעים אבל לא מספיק, הכנתי עוגיות שקדים ושוקולד שהילדים ירקו לפח בצעקה- זה ממש מגעיל!! ניסיתי, באמת שניסיתי.

כשאני חושבת על כל המתכונים האחרונים שנשארו על רצפת העריכה/תחתית הפח, אני מבינה שמה שמחבר ביניהם הוא העובדה שהם נעשו במיוחד בשביל הבלוג, כי צריך. לא מתוך רצון לשתף אתכם במתכון מהמם שגיליתי כמו במתכונים האחרונים (קוביות שוקולד הפתעה [1], בצלים ממולאים [2], קרקרים [3]) אלא מתוך הלחץ שהייתי בו שצריך לעלות מתכון לבלוג, שעבר יותר מידי זמן.

אם אני מסתכלת קצת יותר לעומק על מה מניע אותי היום בהקשר של מתכוניישן, אני מבינה שדברים השתנו. בעבר, הבלוג היה חלק מאוד מרכזי בקיום המקצועי שלי. בזכותו הכירו אותי כצלמת ומתכונאית, הוא היה ממש כרטיס ביקור עבורי. עד כדי כך שויתרתי על אתר אישי שלי ומתכוניישן הפך להיות האתר שאליו הפנתי לקוחות כדי לראות את איכות הצילומים. היה לי דרייב גדול להכרה וחיפוש משמעות דרכו.

היום, אחרי שנתיים שבהם כל כך הרבה דברים השתנו בחיי הבלוג הפך להיות מקום יותר אינטימי, כזה שאני מתחזקת רק כשיש לי מה לשתף, כי זהו יומן חיי דרך אוכל ומתכונים. נכון, אני מעלה פחות מתכונים אבל הוא כן ואמיתי.

כשזרקתי לפח את טארט העגבניות בשלמתו הרגשתי שאני צריכה להקשיב יותר לקול הפנימי הזה, שרוצה לכתוב לכם כשיש לי משהו חשוב לומר או מתכון מעלף לשתף ולא להקשיב לציפור שמנקרת לי בראש שאני חייבת לעלות מתכון.

יכול להיות שזה משפיע על כמות הכניסות של הבלוג, ואולי אתם קצת מתבאסים שאין מתכונים חדשים אחת לשבוע כמו בעבר אבל אני מקווה שכשיעלה מתכון תדעו שהוא עלה כי הוא באמת חלק מהאוכל שאני מכינה במטבח שלי.

אז אחרי הפתיח הרגשני הזה ואחרי שבאמת לא מצאתי מתכון מגניב להביא לכם החלטתי לפרסם כאן מתכון הכי פשוט בעולם. כזה שאני מכינה פעם בשבוע לפחות כשאין לי כוח לבשל. כולם יודעים להכין פסטה ברוטב עגבניות אבל להפתעתי, הרבה אנשים נופלים בקטנות והמנה שמתקבלת לא מגיעה לפוטציאל הטמון בשילוב הזה בין עגבניות, שמן זית שום ופסטה. 

 

לפני המתכון, משהו קטן נוסף שבא לי לשתף אתכם בו…Ristretto At Home

כבר שנתיים שאני עובדת ברסטרטו (יבואנית של חומרי גלם מאיטליה) ומהרגע שהגעתי רציתי להקים שם חנות אינטרנטית שתאפשר לכל חובבי האוכל למצא את כל המוצרים שלהם תחת קורת גג אחת ולהזמין הביתה מוצרים שווים שלא ניתן למצא בכל מקום. רציתי לקחת את הידע והנסיון שלי מהבלוג ולבנות חנות שמשלבת קניות עם מתכונים מעולים ותוכן איכותי על המותגים.

לפני מספר שבועות עלתה החנות www.ristrettoathome.co.il [4]  ואני מאוד גאה בה. קל להזמין ממנה, היא יפה (כי זה לא פחות חשוב) ויש בה מתכונים מעולים שעושים שימוש במוצרים מהחנות. כן…גם פסטה ברוטב עגבניות שם כי מבחינתי אין לי סיכוי להצליח במתכון הפשוט הזה בלי תמיכה של מוצרים מעולים.

אני מזמינה אתכם להכנס, להתרשם ולקרוא קצת על המותגים בעמוד הזה [5]. לעיין במתכונים בעמוד הזה [6]. ולהזמין לעצמכם פינוקים הביתה בעמוד הזה [7].

 

*מנה פשוטה ונהדרת ממסעדת רוברטה וינצ׳י בכרכור

 

פסטה ברוטב עגבניות

תגידו לעצמכם, מה?? לא צריך בשביל זה מתכון…ואני אענה, נכון. לא צריך מתכון אבל צריך להבין ולהכיר את הניואנסים שהופכים את המנה מסתמית למושלמת. כזו שעוטפת את הפסטה ברכות וקטיפטיות, שיש לה עומק טעמים של עגבניות, ניחוח של אנשובי ונגיעה של חריפות.

עכשיו תגידו לי שילדים לא אוכלים פסטה עם אנשובי וחריף ואני אגיד לכם שעברו תחת ידי עשרות ילדים שאכלו אותה ונהנו, חלקם אפילו חזרו הבייתה וביקשו מאמא שלהם- כזה אני רוצה, תתקשרי לדניה.

 

דווקא בגלל שהיא קלה להכנה חשוב לי לתת כמה טיפים להצלחה:

  1. בחירת הפסטה- חשוב מאוד לבחור פסטה איכותית תוצרת איטליה. מצטערת, פסטה אסם לא תופס מבחינתי. יכול להיות שאני סנובית אבל זו פסטה סמרטוטית מלאה בעמילן. תשקיעו עוד כמה שקלים ותקנו פסטה טובה.
  2. עגבניות- גם כאן, כמו בפסטה אני ממליצה לקנות רק עגבניות משומרות תוצרת איטליה ואפילו אגדיל ואומר שהן עדיפות על עגבניות טריות תוצרת הארץ. למה? יש מלא סיבות תקראו כאן את הכתבה שהכנתי עם אייל שני [8] ותבינו. הוא מלך העגבניות ומלך ההסברים.  אני כמובן משתמשת רק ב Mutti ואישית אני אוהבת במיוחד את המקולפות Pelati והפסאטה Passata החלקה.
  3. אני והילדים אוהבים רוטב עגבניות חלק ולכן לפני שאני מתחילה בהכנה אני טוחנת בבלנדר מוט או בנינג׳ה שלי את העגבניות למרקם חלק לחלוטין. *אם משתמשים בפאסטה לא צריך לטחון.
  4. בישול נכון של הפסטה למצב אל דנטה (כתוב על האריזה כמה דקות צריך לבשל) חשוב מאוד אחרת המנה יוצאת רכה וסמרטוטית מידי. אם אתם רוצים ללמוד יותר על הכנת פסטה כנסו לכאן [9].
  5. תמיד תשמרו לעצמכם ¼ כוס מי בישול (מהדקות האחרונות של הבישול) כי המים מלאים בעמילן שמסמיך כל רוטב.
  6. האנשובי במתכון כמעט ולא מורגש (לא חייבים אנשובי יקר בשביל המתכון הזה) אבל הוא נותן עומק לטעמי העגבניות. זה הנשק הסודי שלי…
  7. הילדים שלי אוהבים חריף אז אני מטגנת עם השום גם כמה פרוסות פלפל ירוק חריף שעובד נהדר עם עגבניות. אם הילדים שלכם רגישים לחריף תוותרו, לא נורא.
  8. לפעמים, אם אני רוצה לגוון אני מוסיפה בסוף 3 כפות של שמנת מתוקה. היא מעדנת את הרוטב -זה לא הופך להיות רוטב סלסה רוזה…(שמנת עם עגבניות)
  9. חשוב מאוד לערבב היטב את הרוטב עם הפסטה לאחר הסינון, מעל להבה בינונית, למשך 2 דקות. רק כך הרוטב יעטוף את הפסטה ותתקבל מנה מושלמת.

חומרים ל 4 מנות

500 גרם פסטה

3 כפות שמן זית איכותי

2 שיני שום קצוצות

2-3 פרוסות פלפל ירוק חריף (לא חובה)

2 פילטים של אנשובי

1 פחית (400 גרם) של עגבניות Mutti  (אפשר Pelati או Passata)

1 כף רכז עגבניות

3 כפות שמנת מתוקה (לא חובה)

קורט מלח

אופן ההכנה:

  1. מבשלים את הפסטה בהרבה מים ומלח למספר הדקות שכתובות על האריזה. מסננים ושומרים כ 1/4 כוס מי בישול בצד. במקביל לבישול הפסטה מכינים את הרוטב.
  2. מחממים שמן זית בסיר קטן. מוסיפים שום ופילטים של אנשובי ומטגנים (זהירות שהשום לא ישרף ויהיה מר) **בשלב הזה מטגנים גם את החריף**
  3. מוסיפים עגבניות ורכז עגבניות ומערבבים. מבשלים למשך 10 דקות.
  4. מוסיפים את מי בישול הפסטה ומבשלים עוד 3 דקות.
  5. אם רוצים להוסיף שמנת אז ממש בסוף ומבשלים כ 2 דקות. ומתבלים במלח לפי הטעם.
  6. מעבירים את הרוטב לסיר עם הפסטה המבושלת ומערבבים מעל אש בינונית עד שהרוטב עוטף את הפסטה (כ 2 דקות).

מגישים מייד.