אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

קריספי צ׳יקן

14 באוגוסט 2017 דניה 11 תגובות

החופש הגדול הוא הזמן בו אני נמצאת הכי הרבה במטבח, ההגיון אומר ההפך- חם, לח ואין כוח לבשל אבל כשיש ארבעה גברברים בבית כל הזמן יש מישהו רעב וזה בהכרח אומר שכל הזמן אני מבשלת.

מאז שאני אמא לשלושה בנים אני חוששת מגיל ההתבגרות שלהם, לא בגלל הדרמות, ההסתגרות או מצבי הרוח אלא בגלל כמויות האוכל שאצטרך להכין באופן קבוע בבית. לאחרונה יוצא שאני שואלת אמהות לבנים מתבגרים את השאלה שהכי מטרידה אותי- כמה הם אוכלים???

הבנתי שמדובר בסדר גודל של 3000 קלוריות ביום לנער מתבגר, תכפילו ב 3 ילדים תוסיפו עוד 3-4 חברים ותגיעו לפחות ל 3 קילו שניצלים במכה אחת, 2 שתי שקיות פסטה לארוחה משפחתית וקילו אורז לפחות. מפחיד!! בנתיים הגעתי לחצי מהכמויות האלו וזה גם לא ממש פשוט.

אחד הדברים שאני הכי שונאת להכין זה שניצלים. לא ברור לי אין המנה הזו נכנסה באופן קבוע לכל מטבח ישראלי ואיך אמהות מכינות שניצלים באופן יומיומי או כמה פעמים בשבוע. זה המון עבודה, זה מלכלך את המטבח, הטיגון מסריח את כל הבית ואחרי שעומדים שעה לטגן את כמויות העצומות של עוף הכל נגמר בתוך כמה דקות.

אני יודעת שתגידו לי לאפות את השניצלים ואגיד לכם שניסיתי שהנסיון הזה לא עבר את ועדת הביקורת בבית, תגידו לי למה בכלל לאכול עוף תהיו צמחוניים? ואגיד לכם ששניצלים אצלנו זה אוכל מפנק שאני מכינה אחת לחודש בערך בשישי בצהריים והבית תמיד מלא התרגשות ואני לא יכולה לסרב לאכזב אז פשוט צמצמתי למינימום אפשרי.

לפני כמה שנים פרסמנו פוסט מיוחד שהוקדש כולו לשניצלים עם המון טיפים להצלחה אבל הפעם החלטתי להביא לכם גרסה יותר אמריקאית למנה הכל כך ישראלית- crispy fried chicken. טעמתי את המנה באחת מארוחות הקונספט של סקול יארד– מסעדת פופ אפ של בית הספר לבישול דנון בת״א. אני מצלמת להם אחת לחודש את סדרת הארוחות "by the book". בכל ארוחה מפתחים תלמידי בית הספר יחד עם המורים שלהם מנות המבוססות על ספרי בישול מיתולוגים ממטבחים שונים ובונים ארוחת קונספט.  במהלך הצילומים יוצא לי לטעום את כל המנות וזו תמיד חוויה ייחודית ומפתיעה (ניתן להתעדכן בפייסבוק על תאריכי הארוחות הבאות). הפעם הגעתי כאורחת מן המניין עם אחותי נועה להנות מהארוחה בלי שאני צריכה לעבוד. הקונספט היה אמריקה אבל אכלנו מנות שהיו קצת שונות מאוכל אמריקאי קלאסי ואחת מהן הייתה עוף מטוגן על פנקייק עם רוטב מייפל ברביקיו. 

מה אני אגיד לכם?? אם החלטתי להביא לכם את המנה אז סימן שלא יכולתי להפסיק לאכול ממנה. שילוב של עוף חם בציפוי פריך עם רוטב מתקתק מעושן פשוט יצר סוג של התמכרות.

אני חייבת להודות שהבנים אצלי לא קיבלו את השינוי של השניצלים המוכרים בהבנה והתבקשתי לחזור לסגנון המוכר והאהוב. אני חולקת עליהם לחלוטין וחושבת שהעוף הפריך הזה הוא מהמושלמים שטעמתי.

אחרי שטיגנתי כמות עצומה והחבר׳ה לא חיסלו אותם כמו שאני רגילה הכנתי להם סנדביצ׳ים עם סלט כרוב וקצת ממרח חרדל ומיונז ואפילו אחרי שעה העוף שמר על פריכות והכל התחסל!

כמה נקודות חשובות לפני שמתחילים

  1. בשיטה האמריקאית הקלאסית משרים את העוף ברוויון למשך כמה שעות וזה מאוד משפיע על העסיסיות של העוף. ניסיתי ואני חייבת לומר שגם השרייה של עוף בביצים טרופות למשך מספר שעות מניב תוצאה מאוד דומה ומי שלא רוצה לערבב חלב ובשר יכול לוותר על הרוויון.
  2. בסרטון מגניב ב youtube על עוף מטוגן ראיתי ששמים בתערובת הקמח המתובל 2-3 כפות מהמשרה הרטוב ומערבבים כדי ליצור מעין גושים קטנים שנדבקים לעוף ומוסיפים את הפריכות- ניסיתי וזה באמת מוסיף ומשדרג.
  3. אחרי הטיגון חשוב להספיג עודפי שמן בנייר סופג ואז להעביר לצלחת נפרדת ולא לערום את העוף החם אחד על השני זה הורג את הפריכות!
  4. אם לא אכלתם הכל, אפשר לחמם א העוף בטוסטר מועך או תנור והפריכות כמעט תחזור לעצמה.
  5. אני מאוד אהבתי את התוספת של פפריקה חריפה מעושנת לתערובת הקמח במתכון, אם לא אוהבים אין בעיה לוותר ולהשתמש רק בפפריקה מתוקה.

 

עוף פריך עם פנקייק ורוטב מייפל
מתכון לכעשר מנות

לעוף:

1 ק"ג פרגית או חזה עוף חתוך לקוביות גדולות

3 ביצים טרופות או 500 מל' רוויון

½ כפית פלפל שחור

1 כפית מלח

 

ציפוי לעוף:

300 גר' קמח לבן

3 כפות פפריקה מתוקה

½ כפית פפריקה מעושנת חריפה (לא חובה אבל משדרג)

1 כף אבקת שום

1 כפית מלח

1/2 כף שאטה יבשה ( לא חובה)

 

1 ליטר שמן לטיגון עמוק

לפנקייק:

240 מל' חלב

40 גר' חמאה מומסת

1 ביצה בגודל L

3 כפות סוכר

3 כפות שמן

150 גר' רוויון/יוגורט

2 כוסות ( 280גר') קמח לבן

1 כפית  אבקת אפייה

קורט סודה לשתייה

 

להגשה:

½ כוס סירופ מייפל 100% טבעי

1 כף רוטב ברביקיו

1 יח' לבבות חסה קיסר

שמן זית

מיץ לימון

 

אופן הכנה:

להכנת העוף המטוגן: משרים את הפרגית ברוויון או ביצים, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומניחים בקירור לשעתיים לפחות.

מחממים שמן לטיגון עמוק בסיר רחב.

מערבבים את כל מרכיבי הציפוי היטב ומוסיפים כף מהרויון או הביצים לתערובת היבשה ומערבבים כך שיווצרו מעט גושים קטנטנים (הם נותנים את האקסטה פריכיות!). מצפים היטב את נתחי העןף.

כשהשמן רותח עד 180 מעלות מטגנים את העוף, יש לשים כמה יחידות בכל פעם בכדי לא להוריד את טמפרטורת הטיגון.

מוציאים מהשמן לצלחת עם נייר סופג ולאחר הספיגה מעבירים לצלחת הגשה. אל תעשו ערמה של עוף מטוגן חם כי אז הציפוי יאבד מפריכותו.

 

להכנת הפנקייק: בקערה גדולה מערבבים את הקמח, אבקת האפייה והסודה לשתייה. בקערה נוספת מערבבים את יתר המרכיבים חלב, ביצה סוכר שמן ורוויון. מערבבים היטב ומאחדים את שתי המסות. לבסוף מוסיפים את החמאה המומסת תוך כדי ערבוב עד להטמעה מלאה של החמאה ושמים במקרר לחצי שעה.

מחממים מחבת טפלון משמנים במעט שמן ניטרלי ומנגבים את עודפי השומן בעזרת נייר סופג. עם מצקת בינונית יוצקים מהבלילה על המחבת החמה, ממתינים בסבלנות עד שנוצרות בועות ורק אז הופכים את הפנקייק, מטגנים לחצי דקה נוספת מקסימום.

להגשה: קורעים את החסה לחתיכות גדולות ומתבלים בשמן זית, מיץ לימון ומלח. על כל פנקייק מניחים מספר נתחים של הפרגית ועלי חסה לפי הטעם. מחממים את המייפל ומזלפים מעל.

לילדים שלי הכנתי סנדביצ׳ים נהדרים שמשלבים את הרוטב מייפל, מיונז, וסלט כרוב חמצמץ!!!

 

 

 

11 תגובות לפוסט “קריספי צ׳יקן”

  1. יעלה הגיב:

    היי נראה נהדר! האם אפשר להכין עם מכשיר אייר פריי?

    1. דניה הגיב:

      לדעתי כן אבל לא ניסיתי

  2. ס הגיב:

    יצא ממש טעים, תודה!
    כמה טיפים:
    * ממש מומלץ לעבוד עם מדחום שמן ולהשגיח על הטמפ׳ כי היא עולה ויורדת בטירוף וקל מאוד לשרוף את העוף מבחוץ בלי שיתבשל כמו שצריך מבפנים.
    * אם הטמפ׳ כשורה, 3-4 דק׳ מכל צד.
    * בכל מקרה אם יש לכם מדחום בשר אז כדאי גם לבדוק את הטמפ׳ הפנימית של העוף. המינימום המומלץ הוא 75 צלזיוס.

    במקום עם פנקייק הכנו בערך כמו בתמונה התחתונה: בלחמנית המבורגר עם חסה, סלט כרוב-קייל (מושרה בחומץ, מיץ לימון, ושמן) ומיונז מעורבב עם סרירצ׳ה.

    1. דניה הגיב:

      תודה!! אני אוהבת לעבוד עם מד חום שמן, זה מאוד יעיל!

  3. טליה הגיב:

    כמה ק"ג פרגית? לא כתוב עוף בפירוט המצרכים…

  4. גולי הגיב:

    היי – תודה
    יש לך ארבעה גברברים ולא ארבע
    ליצור מעין גושים ולא מאין

    1. דניה הגיב:

      הי גולי, תודה על התיקונים. דיסלקטית עם קבלות…מנסה להמנע מטעויות אבל השלמתי עם זה שבכל פוסט יהיו לי כמה- זה חלק ממני כנראה

      1. גולי הגיב:

        עזבי שטויות של נוקדנים כמוני:)
        כל הכבוד לך!

  5. סימה הגיב:

    הייי אני בנתב"ג מחכה לבת שלי שתנחת…רואה את הסנדביץ המגרה הזה…ומתה לטרוף. בטוח אנסה עם ביציםם ומזדהה עם ילדיייך…הסנדביץ נראה אטרקטיבי יותר….חן חן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

עוף צלוי- היום שאחרי

עוף בחרדל ודבש

אורז מטוגן Fried Rice

סדנת אש בבולגריה

פאד תאי בסגנון המחתרת התאילנדית

סופריטו עוף סתווי

מג׳דרה מתוך בלדי- ארבע עונות בנצרת

גריל צמחוני

פילאף עוף ואורז