אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

משק לוי….מאת דניה

11 בינואר 2010 מתכוניישן 7 תגובות

אתמול לקחתי את אביתר, הבן שלי בן השנתיים ליום כיף עם אמא, ולאן הולכים עם אמא? לג'מבורי? לגן חיות? לא ממש! נסענו למשק לוי בתלמי יחיאל. אביתר אכל עגבניות ישר מהחממה, נסע על טרקטור והתפלש בבוץ בין ערוגת הכרוב והברוקולי – היה כיף!!! האמת היא שזהו הביקור השני שלי במשק אלא שהפעם קיבלתי סיור מיוחד מאיתן – המפעיל הראשי ואחראי על כל נושא ההדברה (קיבלתי הסברים מפורטים על הדברות).

אז הנה מה שסיפר לי איתן: המשק שהוקם על ידי נעמי לוי בשנות השמונים, נמצא בתלמי יחיאל שזה ליד צומת מלאכי (דרום הארץ -יחסית לת"א, כן….) ומייצא עגבניות שרי לאירופה. חוץ מעגבניות, המשק מתמחה בגידולים של אננס, אספרגוס, אפונה סינית (קניתי לעצמי מיד!) ושעועית תאילנדית. ויש גם גינת ירק לא גדולה שמספקת ירקות טריים לירקניה שנפתחה לפני כחמש שנים על ידי רוני, הבת של נעמי. הכי כיף להגיע למשק ביום שישי כי אז רוני מכינה מגוון של מאכלים מתוצרת המשק וכל אחד יכול לטעום וגם לקבל מתכון חינם, כן חינם…

יש להם אתר http://www.mesheklevy.co.il/  בו אפשר לקרוא על המקום ולהזמין דרכו ירקות.

אם שאלתם את עצמכם אם הירקות אורגניים, אז לא, הם לא מוגדרים אורגניים והאמת היא שמה שבאמת חשוב לדעתי (וכפי שגם אמר לי איתן) הוא לקנות ירקות ממגדל אחראי. במשק לוי הם מחויבים להדברה ע"פ תקנים אירופאים מחמירים ומפחיתים ריסוס עד כמה שניתן. פגשתי באופן אישי כמה מחומרי ההדברה הביולוגיים של המשק (שהם כל מיני חרקים למי שלא הבין) דרך זכוכית המגדלת של איתן ומאוד התרשמתי מהעבודה שהם עושים.

חזרתי הביתה עם ארגז מלא ירקות טריים וטעימים – לסיפתח הכנתי ברוקולי ואפונה סינית מוקפצים בווק, אח"כ פרסתי דק דק את שורש הסלרי הענק שקניתי, וע"פ המלצה של איתן סחטתי מעליו מיץ לימון בלבד וזריתי מלח גס, יצא מדהים. כמה פשוט ככה טעים. יש לי מקרר מלא בירקות וראש מלא במתכונים.

אז הנה גיליתי לכם מקום קסום ומעורר השראה קולינרית. מקווה מאוד שתבקרו שם ותכתבו לי על כך.

7 תגובות לפוסט “משק לוי….מאת דניה”

  1. רוני הגיב:

    לדניה שוב תודה על הביקור התמונות והכתבה. הרגשנו שהצלחת להעביר את ההמסר שלנו בעברית פשוטה וברורה (אנחנו לא מצטיינים בכתיבה).הזדמנות ללהודות לכל הלקוחות הנאמנים שלנו שהגיבו לכתבה,מחמם את הלב ונותן כח להמשיך.

  2. רעיה אשכולי הגיב:

    פשוט מקסים.
    תמשיכו לצלם ולשלוח מתכונים.
    תודה
    רעיה

  3. כרמית הגיב:

    כיף לקנות שם ירקות! הכל טרי, עם טעם אמיתי של פעם. לא פלסטיק.
    והכי הכי-סלסלות מתנה לחג שנראות כל כך יפות! הבאתי להורים שלי והם היו בטוחים שזה לא אמיתי מרוב שזה היה יפה.

  4. זהבית הגיב:

    מקום קסום. לי כתושבת בשרת ציון זה קצת רחוק. תקופה ארוכה נסעתי פעם בשבועיים, אבל עכשיו שהבית ריק, הילדים פרחו עפו להם אני לא נוסעת יותר. למי שגר בסביבה מומלץ ביותר. רוני, איתן והאבא המקסים של רוני הם אלה שעושים את ארצנו ליפה ונעימה.

  5. אסנת הגיב:

    איזה תמונות הורסות
    ואיזו אמא מגניבה ומקורית!!!

  6. לימור הגיב:

    אביתר הזה לק'צ'מץ' אותו. תמסרי לו שיעשה לי כבשה :))
    התמונות של העגבניות מעולות!

  7. ערן מחלו הגיב:

    אכן מקום נהדר, כתבתי עליו לפני כחודש:
    http://nishnush.wordpress.com/2009/12/16/nishnush8/

    שכחת לציין את הדלעות והזוקיני המהממים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

12 יום בפורטוגל

איטליה מאחורי הקלעים

סוף שבוע ממולאים בנצרת

הטבלה השבועית