אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

5 מסעדות שלא כדאי לפספס בניו יורק

19 בדצמבר 2012 דניה 4 תגובות

מאת: דיאנה לינדר

יש חברויות שמתחילות עוד לפני שיש זיכרונות. החברות שלי עם התאומות, שלי ודונה התחילה עוד בגן הילדים. אני לא ממש זוכרת איך הכרנו, נאמר לי שזה בזכות האחים הגדולים שלנו שלמדו יחד בביה"ס, זה שלכולנו יש הורים ישראלים גם טרם להתפתחות הקשרים המשפחתיים בניינו. בין גן וכיתה ב', שלי ודונה היו החברות הכי טובות שלי ואז בגיל 6 הן עזבו לצד השני של ארה"ב. אני לא מצליחה להיזכר איך הייתה התחושה לאבד ברגע אחד שתי חברות אבל זה בטח לא היה קל.

השנים עברו ולא היה בניינו שום קשר ואז בגיל 12 נסענו לטיול משפחתי לחוף המזרחי ושתי המשפחות נפגשו שוב. 6 שנים בלי להיפגש נעלמו להן ברגע, החיבור שוב היה מיידי ומדהים. מאז אותו קיץ שנת 93, אנחנו נפגשות אחת לכמה שנים והכל חוזר להיות כאילו לא עבר זמן. מדהים לחשוב שבחירת החברות שלי בגיל 4 מוכיחה את עצמה לאורך כל כך הרבה שנים, כולנו גדלנו להיות חובבות מושבעות של אוכל ואופנה.

השנה קיבלתי ליום ההולדת שלי מתנה משותפת מהורי ומבעלי- נסיעה של 5 ימים לניו יורק לבד כדי לבלות עם דונה ושלי!

שלי, לשמחתי הרבה, היא מדריך מהלך למסעדות הכי חמות בניו יורק. במהלך חמשת הימים שלי בעיר, עברנו ממסעדה למסעדה, מבר לבר ומסיבוב קניות אחד לשני, היה דקדנטי ביותר. אין לי דרך לתאר לכם כמה כיף היה לי,זו הנסיעה הנהנתנית ביותר שהייתה לי בחיים!

כדי להצדיק מעט את הנסיעה (דניה לא הייתה מוכנה לשמוע עליה מרוב קנאה…) הבאתי לכם את חמשת המסעדות שלדעתי אסור לכם לפספס אם מתמזל מזלכם ואתם מגיעים לNYC !!!

ABC kitchen- 35 E 18th St. (212) 475 5829

הוכרזה כמסעדה הכי טובה ב 2011 ע"י עמותת ג'יימס בירד. המסעדה היא מיזם משותף של חנות הום סטיילינג מדהימה (באותו השם) והשף ז'אן ז'ורז'. המסעדה מגדירה את עצמה כמסעדת שוק אורגנית. האוכל מתאפיין בבישול עונתי יצירתי. שלי ואני התחלקנו בארוחת טעימות עם מבחר גדול של מנות קטנות כמו, טוסט סרטנים עם איולי לימוני, פטריות ופרמזן, פיצה עם ביצי משק וציזבורגר עם חלפיניו. עיצוב המקום בשילוב של אוכל נהדר יצר חוויה מושלמת עבור חובבת סטיילינג שכמותי.

Bohemian- 57 Great Jones Street.

המסעדה הזו היא אחת הסודות השמורים בניו יורק. הכניסה אליה מותרת לחברים בלבד והיא ממוקמת במרתף תת קרקעי. כדי להיות בחוג החברים של המסעדה מספיק לאכול בה פעם אחת אבל כדי להגיע לאכול בה חייבים להיות מוזמנים ע"י חבר. אפשר גם לנסות ולהגיע אליהם דרך המייל ny-info@playearth.jp  אבל אני לא מבטיחה שזה מספיק. כבר אמרתי ששלי היא הבן אדם להסתובב איתו בניו יורק, אז מסתבר שבעלה (גם לא פראייר בכלל) חבר במסעדה והוא הצליח להזמין לנו מקום נחשק ביום שישי בערב. המסעדה פצפונת וממוקמת בלופט בו בעבר שכן הסטודיו של אנדי וורהול. האווירה במקום הייתה שילוב של לוק וינטג', אוכל יפני ווייב ניו יורקי אך השילוב של הכל גם מאוד בינלאומי. האוכל במקום נע במנעד רחב גם כן. אכלנו המבורגר מבקר wagyu מקרוני וגבינה וצ'יפס בטטה וסשימי. אני יודעת שזה נשמע מאוד מוזר ואקלקטי אבל המסעדה מצליחה לייצר חוויה שונה וייחודית שמשלבת אוכל ברמה מאוד גבוהה ואווירה שקשה למצא היום בעיר.

Shake Shack- Columbus Av. (646) 747 8770

 ההמבורגריה הזו היא התשובה של החוף המזרחי לאין אנד אווט של החוף המערבי. הם משתמשים ב 100% בקר אורגני ללא הורמונים ואנטיביוטיקה וגם בלי האג'נדה הבריאותית יש שם פשוט המבורגרים מעולים.

*יש להם עוד כמה סניפים ברחבי העיר.

Ippudo- 65  4th Ave. (212) 388 0088

כבר שנים שאני רוצה לאכול במומופוקו (Momofuku)  המפורסמת אבל שלי התעקשה לקחת אותי למקום דומה אך לטענתה הרבה יותר מוצלח. כמובן שאני סומכת עליה וכיוון שאין אפשרות להזמין מקום יצאנו לכיוון וקיווינו לטוב. כשהגענו לא היה סיכוי  לקבל שולחן ומומופוקו הייתה ממש באותה השכונה אז ויתרנו והלכנו לאכול שם. למחרת ניסינו שוב, הפעם הגענו בסביבות 12 בצהריים, נרשמנו ברשימה וחיכינו 45 דקות לשולחן. עכשיו, אחרי שאכלתי בשתי המסעדות אני יכולה לומר ללא שום ספק באיפידו אכלתי את הראמן הכי טוב שאכלתי בחיים ואת הלחמנייה המאודה עם חזיר חריף מתוק הטובה ביותר שטעמתי. מומופוקו נראתה פתאום מסעדה חיוורת מאוד…אין ספק שהמקום הזה השאיר עלי את הרושם הגדול ביותר בנסיעה!

Ballaboosta – 214 Mulberry Street (212) 966 7366

כשאני יוצאת מגבולות ישראל, הדבר האחרון שבא לי לעשות הוא לאכול אוכל ישראלי. הגענו למקום הזה כי היינו קבוצה גדולה של חברים וחיפשנו מקום שיתאים לטעם של כולם. אני מורידה את הכובע בפני השפית הישראלית ענת אדמוני שהצליחה לקחת את ההגדרה "אוכל ישראלי ים תיכוני" למקום מרתק ומפתיע אפילו לישראלים, אפילו החומוס שלה היה נהדר! אל תוותרו על כרובית פריכה עם חמוציות וצנוברים וברוסקטה עם לימון צלוי וחצילים. אדמוני מצליחה לגרום לי להיות גאה ש: א) אני אישה ב) שאני ישראלית ו ג) שאני בלבוסטה.

אני חייבת תודה ענקית לאחיותיי התאומות, דונה ושלי שגרמו לי להרגיש שהן יחד איתי בחופשה בניו יורק. תודה גם לבני הזוג שלהן שלפעמים הצטרפו ולרוב שחררו אותנו הבנות.

את התודה הגדולה מכולן אני חייבת לאסף וההורים שלי שנתנו לי במתנה חמישה5 ימים של שכרון חושים!

4 תגובות לפוסט “5 מסעדות שלא כדאי לפספס בניו יורק”

  1. sivanaskayo הגיב:

    Ballaboosta is great. The owner opened her Taiim falafel bar just next door.
    If you are looking for a good Burget place, you should try Burger Joint, a hidden place in the lobby of La Parker Meridien hotel on 56th street between 6/7 Ave. Tourists not always know about this tiny place…
    One of my fave place in the city is Cafe Gitane. A French Morocan place on Mott street. They have a great cuscus plate and a good Avocado taste.
    The list is long…if you need more recommendations for next time

    1. Deanna הגיב:

      Love Cafe Gitane! I had 5 days, two of which i was indoors all day cooking for Thanksgiving. Next time (hopefully sooner than later) I will ask for recommendations, and maybe well meet for coffee 🙂

  2. מיכל הגיב:

    נראה מדהים!! הכל צולם במצלמה שלך? אשמח להמלצות נוספות מהמסע..

    1. Deanna הגיב:

      הכל צולם מהאייפון שלי- שכחתי את המצלמה הגדולה בבית.. תוכלי לי לשלוח לי במייל איזה סוג מסעדה את מחפשת ואנסה לעזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

צביטות יפואיות

3 שבועות,4 מסעדות, עיר מלאכים אחת.

בניית מדריך קולינרי לתייר בתל אביב

הסלון- מטבחו של אייל שני