אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

עוגיות מבצק גבינה במילוי ריבה

14 במאי 2015 דניה 17 תגובות

עוגיות מבצק גבינה וריבה

יש ימים שאני מרגישה רקובה, יושבת בבית מול רשימת המשימות ואין לי כוח לעשות כלום. מתחילה לגלוש, עוברת על כל הבלוגים שאני אוהבת, לחלקם אני מנויה אז אין הפתעות וחלקם לא ביקרתי הרבה זמן. לפעמים הגלישה לא זורמת , אין גלים שיסחפו אותי ואני נתקעת, לא יודעת איפה למקם את עצמי בתוך הרשת ועוברת לצפות באיזה סדרה ב vod (אז הרקבון מגיע לשיאו) ויש ימים שאני פתאום צוללת לתוך מעמקי הרשת ולא מצליחה לצאת.

הבלוג הראשון שזה קרה לי איתו היה 101cookbooks, אז עוד לא היה לי בלוג משלי ולא ממש הכרתי את העולם הזה. נחתתי עליו ולא הצלחתי להחלץ. מאז היו הרבה צלילות, חלק אפשר אפילו לומר שהיו מערבולת כל כך חזקות שלא היה עם מי לדבר כל היום.

באופן מפתיע היום, כשהבלוגיספרה כל כך עצומה, כשכל בלוג נראה הורס, מעוצב, מצולם וכתוב באופן מושלם דווקא עכשיו, כשאני עם פז"ם של כמעט 6 שנים בתחום, אני כבר כמעט ולא צוללת בבלוגים. חבל. נהייתי קצת כההת חושים.

יש מקום אחד שאני יודעת שאם בא לי לצלול הוא תמיד יספק את הסחורה וזה smitten kitchen. דב, הבחורה מאחורי התופעה, מצליחה בפשטות בלתי נתפסת לגרום לי לרצות לרוץ למטבח, לאפות ולבשל את כל המתכונים שלה. כשאני שקועה עמוק בעמודי הבלוג אני מתחילה להדפיס מתכונים, להעביר לפינטרסט לרגע שארצה לשלוף מתכון ויצא לי גם, פשוט לקפוץ למכולת, לקנות מצרכים באותו הרגע ולהכין את אחת המנות. זה מה שבלוג טוב יכול לעשות לי (ולעוד מאות אלפים).

אז בשבוע שעבר שקעתי, חיפשתי משהו אחד ויצאתי עם חוברת מודפסת של דברים שאני רוצה להכין. אחד מהם התחבר לי טוב לטרום הטירוף של חג שבועות. זה לא מתכון גבינתי מאוד אבל הייחוד של בצק עם גבינה הדליק אותי. דב כותבת על החוויה המוכרת של להכין מתכון של מישהו אחר ולהיות סקפטיים שהוא מדוייק. הרגעים האלה שנראה לך ששכחו מרכיב, שההוראות לא מספיק ברורות וכו' כולנו מכירים את הבהלה. גם היא חוותה בהלה עם המתכון הזה אך החליטה לתת אמון ולעשות אותו במדוייק וזה השתלם לה!

אני בד"כ נוקטת בשיטה דומה, בפעם הראשונה שאני מכינה מתכון אני נצמדת אליו. מפגינה נאמנות. אחרי הפעם הראשונה, אני מרשה לעצמי לחשוב מה הייתי משנה כדי שיהיה יותר לטעמי, יותר מדוייק לחומרי הגלם בארץ או לאופה הביתי. אני אוהבת את השלב הזה, האדפטציה, מרגישה שמתכון מעורר בי מחשבה ויצירתיות.

אז הכנתי את הבצק פעמיים, למדתי לעומק את המתכון, עשיתי כמה שינויים שירגיש יותר שלי אפילו שאני יודעת שעל SK תמיד אפשר לסמוך.

אגב, את כל הניסיונות הבאתי למדורת ל"ג בעומר…אחרי 10 דקות הקופסא חוסלה.

IMG_7352

IMG_7353

IMG_7362

IMG_7367

IMG_7369

IMG_7375

 

כמה הערות לפני שמתחילים:

  1. מכירים בצק שק"ם? אז הבצק הזה ממש דומה. קמח, חמאה וגבינה במקום שמנת חמוצה. התוצאה- בצק בניחוח גבינה שממש נוח לעבוד איתו. הדבר הכי חשוב הוא לתת לו לנוח במקרר לפחות שעתיים.
  2. במתכון של SK היא יוצרת סהרונים ממולאים בריבה. לי אין זמן להכין סהרונים. לקח לי שעה רק לרדד, לחתוך לריבועים ולמלא. חיפשתי קיצור דרך. מצאתי את שיטת הרולדה או הרוגלך. שתיהן מהירות יותר ומניבות אחלה עוגיות.
  3. בבצק יש מעט מאוד סוכר- אפשר גם לוותר עליו לגמרי אם רוצים. המתיקות מגיעה מהמילוי של הריבה. אם משתמשים במילוי של ריבה וריקוטה אני ממליצה כן להוסיף מעט סוכר לבצק. אם רק ממלאים בריבה אפשר לוותר.
  4. מאוד חשוב לעבוד עם חמאה רכה (לא מומסת) ולהקציף אותה לפני שמוסיפים את הגבינה. אנחנו ממש לא רוצים גושים של חמאה בבצק הזה…

רוגלך רוגלך

עוגיות מבצק גבינה במילוי ריבה

מבוסס על מתכון של SK

לבצק:

200 גר' חמאה רכה

200 גר' גבינת טוב טעם

2 כפות שמנת חמוצה 15%

1/4 כפית וניל

50 גר' (3 כפות) אבקת סוכר -לא חובה

2 כוסות (280 גר') קמח

למילוי:

כוס ריבה לבחירתכם

חצי חבילת ריקוטה

אבקת סוכר (להגשה)

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים את החמאה עד למרקם קטיפתי. מוסיפים את הגבינה והשמנת חמוצה ומערבבים. מוסיפים סוכר וקמח ומערבבים רק עד שנוצר כדור בצק.
  3. יוצרים כדור אחיד (הוא יהיה מעט דביק, לא לדאוג המקרר יסדר את העניין) עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות.
  4. מחלקים את הבצק ל 4 חלקים. מעבירים את שלושת הרבעים למקרר ומתחילים לרדד חלק אחד.
  5. מקמחים משטח עבודה, מרדדים את הבצק למלבן צר וארוך בעובי חצי ס"מ.
  6. מורחים שכבה דקה של ריבה ומעל מעט גבינת ריקוטה. מגלגלים את הבצק לרולדה ופורסים לשושנים. ניתן גם לעצב את העוגיות כרוגלך- חותכים את הבצק למשולשים ומגלגלים מהצד הרחב לכיוון הצד הצר.
  7. מסדרים את העוגיות על התבנית ואופים למשך 20-25 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. ממשיכים עם יתר הבצק. ניתן לגוון במילויים (אני הכנתי גם עם נוטלה וממרח תמרים)
  8. מפזרים אבקת סוכר ומעבירים לכלי אטום.

* בעולם מושלם הייתי מחממת את העוגיות כמה דקות לפני ההגשה- אז הבצק מגיע לשיאו. אבל כפי שאמרתי- במדורת ל"ג בעומר לא התלוננו על העוגיות גם כשהיו קרות.

 

17 תגובות לפוסט “עוגיות מבצק גבינה במילוי ריבה”

  1. ניסים בן נתו הגיב:

    אחלה בלוג .כייף לקרוא .

  2. הדר הגיב:

    האם אפשר להכין הבצק יום מראש? ולהכין בבוקר?

  3. שיר הגיב:

    נראה מעולה, אפשר למלא בקינמון וחמאה (הילדים שלי באטרף קינמון )?

    1. דניה הגיב:

      בטח, תמרחי חמאה מומסת ועליה תפזרי תערובת של סוכר חום וקינמון. יאמי!!

  4. שירה הגיב:

    הי:)
    גבינת טוב טעם מצויה גם במכולת שכונתית רגילה? (גרה בחור ואין כח ליסוע רחוק).
    והאמת שהגעתי לכאן באורח פלא: רציתי להכין עוגת גזר ומחברת המתכונים שלי אבדה, אז חיפשתי באינטרנט את המקום המקורי שממנו העתקתי לפני שנים… וישר זיהיתי אצלכן את המתכון. אותן מילים כמו במחברת:)

    והבצק גבינה הזה נשמע סוף הדרך!! בא לי לנסות

  5. אלכסנדרה הגיב:

    מה זה גבינת טוב טעם?

    1. דניה הגיב:

      זו גבינה מעט קשה יותר מגבינה לבנה עם 3% שומן. מתאימה מאוד לאפייה כי יש ה פחות נוזלים. היא עטופה בשקית ניילון

  6. efraty הגיב:

    גם אני מתגעגעת לשיטוט בבלוגים!
    נשיקות – פוסט מהמם
    אפרת

  7. דני הגיב:

    שאלה מנג'סת… אפשר לדעתך להחליף את המילוי בנוטלה?

    1. דניה הגיב:

      לגמרי! כבר עשיתי את זה בשביל הבנים שלי

  8. eranhaganan88 הגיב:

    הזדהתי וצחקתי על תיאורי האין לי כח לעשות כלום. תוסיפי לזה אפס יגולת להתרכז ותקבלי אחת שהולכת לסדר בגדים לילדים בארון… פוסט מקסים והעוגיות נראות נהדר. עופרי

  9. ניאממ זה נראה מעולהה

  10. oogionet הגיב:

    מהמם!

  11. סופי הגיב:

    תודה על המתכון, חצי חב׳ ריקוטה ז״א 125 גר׳?

    1. דניה הגיב:

      כן, חבילה זה 250 גר

  12. סיגל הגיב:

    שלום,
    האם יש אפשרות להחליף את הקמח בקמח נטול גלוטן?
    תודה סיגל

    1. דניה הגיב:

      אני מאמינה שכן. לא ניסיתי ואשמח אם תעדכני אם יוצא לך לנסות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

לזניה מהירה עם טוויסט

עוגיות שוקולד צ׳יפס ענקיות!

ארטישוק ילדות ובגרות

בייגלה ירושלמי במילוי פטה וזעתר טרי

המדריך המלא להכנת פיצה ביתית

עוגיות שקדים ופולנטה

עוגיות בננה חמאת בוטנים -טבעוניות וללא גלוטן!

שושני שמרים עם פקאן ומייפל

ריבועי שוקולד וחמאת בוטנים (טבעוני וללא אפייה)