אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

ריבת ענבים

17 ביולי 2013 Deanna 9 תגובות

ריבת ענבים

כמו בכל זוגיות ישנן תכונות שאני מאוד אוהבת בבן הזוג שלי וכאלה, שאיך לומר זאת בעדינות, קשה יותר לחיות איתן. מה שמייחד את הדינמיקה שלנו היא, שהתכונה שהכי קשה לי איתה אצלו היא גם התכונה שאני הכי מעריכה- פרדוקס.

הבעל שלי הוא מהזן ששומר הכל! הוא לא מסוגל לזרוק לפח משהו שעדיין עובד. אין לו את התפיסה שאומרת שמחליפים משהו רק בגלל שהוא ישן כל עוד הוא מתפקד ועושה את העבודה. לדוגמא: הייתה לנו ספה ישנה שקנינו יחד לפני 9 שנים. היא עברה איתנו דירות, המוני אנשים שלעתים גם שפכו עליה משקאות וכלבים שנהנו ממנה במיוחד. אחרי מסע שכנועים הצלחנו להגיע להסכמה שאני קונה ספה חדשה (הוא לא רצה לקחת בזה חלק). הספה הישנה לא נזרקה אלא הועברה להורים שלו (שגם הם ניחנו באותה תכונה…) לאחרונה הוא אפילו הציע שנחזיר אותה לבית החדש שאליו אנחנו עוברים בקרוב! כשגרנו בתל אביב הייתי צריכה לעצור אותו מלהכניס רהיטים ודברים שאנשים השאירו ברחוב, שלא תבינו לא נכון, אני בעד וינטג' אבל כזה שיש לו אופי וסטייל.

אני הגעתי מעולם אחר לגמרי. גדלתי בלוס אנג'לס, שם האמירה “Out with the old and in with the new” הייתה משהו שחיינו לפיה. התיק הכי חדש, האוטו הכי חדש והגאג'ט שעכשיו הגיע לחנויות. לחיות עם בן זוג אספן היה לא פשוט אבל לאורך השנים התחלתי להעריך את התכונה וההגיון שמאחוריה. התפיסה החומרית שאנו חיים בה אינה מדברת אליו ולא רק בגלל שזה חוסך כסף אלא בגלל שזה נכון ואקולוגי. הוא לא נכנע לצרכנות ו"דברים" חדשים לא משמחים אותו. מבחינתו, קונים כי צריכים.

10 שנים יחד לימדו אותי "גברת קניות" להתקרב לעולמו של "אדון אספנות" ולמרות שלרוב אני מתעצבנת מהתכונה הזו לפעמים מנסה לשלב אותה בחיי.

ריבת ענבים1

לפני כמה ימים אבא שלו הביא לי דלי גדול עם ענבים שקטף בגינה שלהם. טעמם היה מצויין אך הם נראו קצת מקובצ'צ'ים כאלה. באינסטינקט הראשון שלי התכוונתי לומר לו שאני לא רוצה אותם אבל אז, החלטתי להכין מהם ריבה.

באותו הערב, הפכתי משהו שבעבר הייתי מייד וזורקת למשהו טעים שיישאר אתנו כמה שבועות לפחות ותודה לאדון אספנות.

ריבת ענבים

אני השתמשתי בענבים טריים שהיו מעט חבוטים ופצועים אבל אין בעיה להכין ריבה גם עם ענבים מהסופר.  רק שימו לב שאין בהם גרעינים. מתיקות הריבה תלויה שמתיקות הפרי שלכם. אם הפרות מאוד מתוקים תפחיתו מעט מהסוכר עד שתגיעו למתיקות הרצויה.

חומרים ל 3 כוסות ריבה:

1 קילו ענבים, שטופים ומיובשים

2 כפות מיץ לימון

500 גר' סוכר

אופן ההכנה:

  1. בסיר גדול מניחים את הענבים ומיץ הלימון. על אש בינונית מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש מבשלים למשך 30 דקות בערך. מוסיפים את הסוכר מגבירים את הלהבה לבינונית עד לרתיחה. שוב מנמיכים ומבשלים למשך 2-3 שעות. מעבירים לצנצנות מעוקרות כשהיא עדיין חמה מאוד.
  2. איך יודעים שהריבה מוכנה? לוקחים כפית ריבה ומניחים על צלחת קרה. מעבירים למקפיא למשך 2-3 דקות. בעזרת האצבע, יוצרים שביל בתוך שלולית הריבה. אם השביל נשאר כמו שהוא הריבה מוכנה, אם הוא מתחיל להצטמצם צריך לבשל אותה עוד קצת.

טיפים לשימור:

סטריליזציה- חושב להשתמש רק בצנצנות שלמות ללא שברים או סדקים. מניחים את הצנצנת בסיר גדול עם מים ומרתיחים למשך 10 דקות. מכבים את האש ומשאירים את הצנצנת במים. בעזרת מלקחיים מוציאים את הצנצנת למגבת מטבח נקייה ומשאירם עד לייבוש מוחלט. (אל תזרקו את המים בסיר, תצטרכו אותם שוב אחרי מילוי הריבה)

איטום-  מעבירים את הריבה לצנצנת, ממלאים עד כ ½ ס"מ מהסף. מנקים היטב את השוליים. סוגרים היטב עם המכסה. מעבירים את הצנצנת לסיר עם מים חמים עד שהיא מכוסה כולה. מרתיחים למשך 10 דקות נוספות ומוציאים מהמים בעזרת מלקחיים.

מעבירים לייבוש למשך 24 שעות.

הריבה תישמר בצנצנת למשך כמה חודשים. אחרי שפתחתם אותה יש לשמור אותה במקרר ולא להכניס כפיות מלוכלכות או כאלה שליקקתם!

9 תגובות לפוסט “ריבת ענבים”

  1. אריה ק. הגיב:

    למה לא לבצע עיקור במיקרוגל – דקה אחת וזה מעוקר

  2. יפית הגיב:

    היי, תודה על המתכון. יש לי ענבים עם גרעינים האם יש אפשרות לסנן את הריבה בתום הבישול ולהפריד מהגרעינים? האם זה יעבוד?

    1. דניה הגיב:

      בטח! גרעינים זה טוב הם מסימיכים את הריבה. אין בעיה לסנן אחרי כשהריבה חמה.

  3. מיכל הגיב:

    עשיתי יצא מעולה

  4. יעל הגיב:

    בוקר טוב. בישלתי ריבת ענבים ויצאה דלילה מדיי .איך מסמיכים אותה?בישלתי עם תפוח ומיץ לימון ועדיין מימית.
    אשמח אם מישהו יציל לי אותה….תודה

  5. Rafael הגיב:

    יש לי שאלה, האם אחרי שמוסיפים את הסוכר, צריך לבשל עם מכסה או בלי מכסה?

  6. rachel הגיב:

    אולי בעלך הוא אח של בעלי והם לא יודעים על כך?
    יצא לך ריבה מדיהימה והצילום עוד יותר
    רחל

  7. טל הגיב:

    אפשר להוסיף מעט פיקטין לריבה – דבר שיקצר משמעותית את זמן הבישול שלה ולגבי הסטריליזציה – אני שופך מעט אלכוהול לצנצנות ומערבב היטב. מעולם לא היתה לי פשלה עם זה.

    1. דניה הגיב:

      הי טל,
      תודה על הטיפים!
      ננסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

עוגיות מבצק גבינה במילוי ריבה

בצק שמרים עשיר ללא טיפה של חמאה וחלב!

היישר מיוון, ממרח שום שקדים

אוזני המן הכי טובות שיש