אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

תפוחי אדמה מעוכים

5 בספטמבר 2020 דניה 9 תגובות

קיץ 2020 ירשם בספרי המשפחה שלנו כאחד הטובים. הקורונה שינתה את פני השכונה ופתאום התקבצה לה חבורת בנים מקסימה שכל לילה ישנה בבית אחר וכל היום רובצת אצלנו! למה אצלנו? לא ברור, אולי כי למרות הבלגן, הלכלוך והרעש אני ועודד אוהבים את האנרגיה הזו, כיף לנו לראות את הביחד שלהם לראות אותם בחוץ, בטרמפולינה, עושים סלטות ומשחקים. מעדיפה את הבלגן מול העיניים ובתוך הבית שלי, גם אם זה אומר שחצי שעה אחרי שהעוזרת סיימה לנקות אין לזה זכר, גם אם זה אומר שאני מכינה כמויות אוכל כפולות וגם אם זה אומר שב- 11 בלילה אני מסתגרת בחדר כי גנבו לי את הבית.

שלא תבינו לא נכון….יש רגעים שאני מאבדת את זה, מרגישה שרק בא לי לבעוט את כולם לבית שלהם ולנכס לעצמי חתיכה מהספה ולראות איזה סדרת בטלויזה אבל תכלס, אני יודעת שאני עוד יתגעגע להמולה.

ואז הגיע ה 1/9 המיוחל. מס׳ 1 הלך לבית הספר לשעתיים, מספר 2 קם בשעה 10 בשביל להגיע לבית הספר ב 10:45 ומס׳ 3 הלך כרגיל. ב 12:45 כולם כבר היו בבית ואווירה חופש גדול חזרה ובגדול. ואני שוב הייתי במטבח, מארגנת במהירות איזה מוקפץ זריז לכולם ומסתכלת מהצד על חבורת הקיץ המופלאה. זה מה שהם יזכרו בעוד כמה שנים, את שמחת הילדות והחברויות שנוצרו בזכות הקורונה.


אני מכינה תפוחי אדמה בתנור לפחות פעם בשבוע, לרוב לארוחת ערב קלה יחד עם סלט כרוב בצד. כל פעם אני אופה אותם בצורה שונה, לפעמים כצ׳יפס לפעמים קוביות עם קליפה ובלי, מבשלת במים לפני או ששמה ישירות בתבנית. אבל את התפודים המעוכים אני הכי הכי אוהבת!

הפוסט הפעם הוא הסבר מפורט ומדוקדק איך להכין תפוחי אדמה מעוכים הכי טעימים שיצא לכם להכין ולאכול. היה לנו פוסט כזה לפני 10 שנים אבל מאז הכנתי את המנה זו כל כך הרבה פעמים שיש לי עוד הרבה מה לומר.


המדריך המלא לתפוחי אדמה מעוכים

סוג תפוחי האדמה– בשנים האחרונות יש זן חדש בסופר שנקרא תפוחי אדמה גורמה או דוד משה. שקית שחורה עם תפוחי אדמה צהבהבים. הם הכי טעימים לאפייה או לפירה. יש בהם מתיקות עדינה ומרקם מושלם. הם עולים בערך שקל וחצי יותר לקילו מהאדומים אבל לטעמי זה שווה! תחפשו שקית עם תפוחי אדמה קטנים יחסית.

בישול לפני האפייה– חשוב מאוד לבשל את התפודים במים עם כף מלח עד שהם ממש רכים כדי שיהיה קל למעוך אותם. אל תקלפו- זה החלק הכי טעים!

מעיכה- המטרה במעיכת התפודים היא לייצר מגוון מרקמים, איזורים שיקבלו פריכות מטורפת ומצד שני איזורים שישארו רכים. ככל שתייצרו שטח פנים מגוון יותר כך יהיה לכם תפוד יותר טעים. אני משתמשת במועך פירה אבל אפשר גם במלקחיים או בידיים אם נתתם לתפוחי האדמה להתקרר.

תיבול- אפשר להשאר בפשטות עם שמן זית ומלח אטלנטי (לא להשתמש במלח דק) ואפשר להוסיף תבלינים וטעמים. אני מאוד אוהבת את התבלינים של מקורמיק- מלח/פלפל שום או מלח/פלפל בצל הם נהדרים על תפוחי אדמה. האופציה הנוספת היא תערובת של שום, שמן זית ופטרוזיליה שמקפיצים את כל התבנית למשהו מופלא!

אפייה- למרות שבישלנו את תפוחי האדמה והם נכנסים לתנור רכים קחו בחשבון שעה אפייה לפחות כי אנחנו רוצים השחמה רצינית של כל הקצוות והקליפות. כמה שיותר קריספי ככה יותר טוב!

תפוחי אדמה מעוכים- ככה עושים את זה

חומרים ל 4-5 מנות

12-15 תפוחי אדמה מזן גורמה

3 ליטר מים

1 כף מלח

לתיבול שום פטרוזיליה:

⅓ כוס שמן זית

3 שיני שום קצוצות

חופן עלי פטרוזיליה

1 כף מלח אטלנטי

לתיבול קלאסי:

⅓ כוס שמן זית

1 כף מלח אטלנטי

1 כף מלח/פלפל שום

½ כפית פפריקה מתוקה

½ כפית פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

  1. מבשלים את התפודים בהרבה מים ומלח עד שהם רכים. מסננים ומניחים להתקררות כ 10 דקות
  2. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  3. מרפדים תבנית בנייר אפייה, מזליפים מעט שמן זית בתחתית ומתחילים למעוך את תפוחי האדמה.
  4. לתיבול שום ופטרוזיליה: מערבבים בקערה קטנה שמן זית, שום ופטרוזיליה ומברישים את תפוחי האדמה ומפזרים מלח אטלנטי.
  5. לתיבול קלאסי: מברישים את תפוחי האדמה בשמן זית, מפזרים את התבלינים באחידות.
  6. אופים למשך שעה לפחות עד שהתפודים שחומים ופריכים מכל הכיוונים!

9 תגובות לפוסט “תפוחי אדמה מעוכים”

  1. נאוה הגיב:

    אני מועכת עם תחתית של כוס רחבה, ככה התפוחים מקבלים פינות אבל לא מתפוררים

    1. דניה הגיב:

      אני דווקא הכי אוהבת את האיזורים המפוררים

  2. אשר שחם הגיב:

    לדעתי זה קצת יותר מדי מלח

    1. דניה הגיב:

      יכול להיות, האמת היא שאני בדרך כלל לא מודדת את כמות המלח, שמה לפי הרגש ולכל אחד יש צורך שונה במלח.

  3. דנה בננה הגיב:

    איזה סיפור מקסים. אני מכינה את תפוחי האדמה הללו כבר עשר שנים, בערך פעם בשבוע, בזכות המתכון שפרסמת לפני עשר שנים. אז גם הלכתי לקנות את הפלפל שום שהמלצת עליו. גם כאן אני קונה את הצהובים שטעימים הרבה יותר. בפעם הבאה אכין עם פטרוזיליה. מתגעגעת עד השמים, דנית ❤️❤️❤️

    1. דניה הגיב:

      דנוש!! איזה כיף להפגש איתך לרגע דרך התגובה. מתגעגעת. לפחות אנחנו נפגשות במתכונים. נשיקות

  4. דודי . ג. הגיב:

    הי דנית אחלה מתכון.
    לא צריך להתאמץ למצוא תפוחים קטנים. יש להם אריזה דומה של קטנים. חפשי, לדוגמא, באתר של שופרסל תחת: "תפוח אדמה בייבי גורמה". אני מניח שגם ברשתות אחרות יש.

    1. דניה הגיב:

      אני דווקא לא אוהבת את התפודים הקטנים בשקית, יש להם הרבה פעמים איזה טעם מתכתי כזה שאני לא אוהבת. תכלס, אני גם עושה מעוכים מתפוחי אדמה בגודל בינוני, לא חייבים קטנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

מלפפונים חמוצים במלח

עוף בחרדל ודבש

טיגונים טיגונים

חזרת קצת אחרת

טעמים חדשים בכל ערב

סלט תפוחי אדמה, סופני!!

בישול שטח בהרי ירושלים

היישר מיוון, ממרח שום שקדים

טארט ירקות כפרי