אשמח לדבר

דניה 052-6006067
matkonation@gmail.com

סדנת אש בבולגריה

18 במאי 2018 דניה 10 תגובות

 

מאז שאני זוכרת את עצמי אני מאחורי המצלמה. בתיכון צילמתי את כל החברות שלי מדגמנות, בצבא תיעדתי את החיים בבסיס ובלימודי צילום צילמתי בעצם הכל. אני תמיד הצלמת ותמיד מתחבאת מאחורי המצלמה וטוב שכך. זה מוזר, מביך וכמעט בלתי אפשרי עבורי. לפעמים אני מבקשת מעודד שיצלם תמונה או שתיים שלי מטיול כדי שידעו שגם הייתי, רק בשביל הפרוטוקול. זה כבר ממש ב DNA שלי להסתתר מאחוריה אבל כנראה שהגיע הזמן שלי לשחרר אותה קצת ולתת לכישרונות אחרים להפציע.

את אפרת לוזנוב מהבלוג המהמם www.mylovelymess.com הכרתי רק בזכות הצילומים שלה שראיתי בפייסבוק. אני עוקבת אחריה כבר שנים ונפעמת מהיכולת שלה לתפוס רגעים קטנים של אינטימיות בכזו רמה של אסתטיקה. כמעט אחרי כל סדנה שהתפרסמה בבלוג כתבתי לה שאני באה ומשום מה זה פשוט לא הסתדר עד ש…

נפגשנו סוף סוף בבוקר שמשי בנווה צדק ולאפרת הייתה הצעה שאי אפשר היה לסרב לה. היא הזמינה אותי לבוא לסדנה כבשלנית. לקח לי רגע לבדוק עם עצמי את הטייטל החדש ולתהות האם אני בכלל מוכנה לתפקיד. בכמה דקות של התלבטות, נזכרתי באחד הטיפים הטובים שקיבלתי כשהתחלתי לעבוד בצילום ״קודם כל אומרים כן, אח״כ חושבים איך להתמודד עם המשימה״ וכך עשיתי.

אחרי אינספור שיחות, טבלאות ורשימות, עם קונספט מטורף של אש ועשן יצאנו לדרך.

במהלך 4 ימים בישלתי בלי סוף, 7 ארוחות ל 10 אנשים עם מנות שדמיינתי עוד בארץ וכאלו שנולדו בהחלטה של רגע. מנות של בית וכאלו של שטח, מאפים וקינוחים והרבה טריקים ורעיונות שנולדו בבלוג והמשתתפים יכלו לקחת איתם הביתה, למדורה הבאה או לארוחה המשפחתית בערב שבת. 

אחד הרגעים המרגשים שהיו לי (והיו הרבה) היה כחצי שעה לפני שכל אורחי הסדנה הגיעו, הכל היה מוכן ואפרת ואני גילינו את השוס הגדול של צלמת מצלמת צלמת. ״אף אחד לא מצליח לצלם אותי״ זה המשפט שיצא לנו מהפה לפני הצילום ו״וואו, דווקא לא רע״ היה המשפט אחרי שכל אחת הראתה לשנייה את הצילומים. ככה זה כשחיים שלמים עוברים מאחורי העדשה. **התוצאה בסוף הפוסט, מביישנות לא כדי לגרום לכם לקרוא הכל**

תודה לך אפרת על ההזדמנות להיות מישהי אחרת, להשיל את התפקיד הקבוע שלי ולקחת על עצמי אתגרים חדשים. למדתי ממך המון על צילום, אסתטיקה ואיך לחיות כי Life is for living.

אז אתן לצילומים (שלי ושל אפרת בעירבוביה) לדבר, וכמובן שיש גם כמה קישורים למתכונים שבישלתי מהבלוג.

לקבלת הפנים הכנתי פחזניות מהמתכון המושלם של רוני שפרסמתי בבלוג לפני כמה חודשים, מילאתי אותן בגנאש שוקולד לבן מוקצף ומעל הזלפתי טופי קרמל מלוח.

ארוחות הבוקר בסדנה מושחתות לחלוטין! פרסנו על השולחן מבחר של 5 ממרחים, לחמניות זעתר טריות או סקונס, פריטטה אספרגוס מאפה קינמון ריחני, שייק אוכמניות וכמובן תה קינמון שהבאתי איתי מנצרת.

המטבח של אפרת הוא החלום הרטוב של כל בשלנית/צלמת. יש בו הכל (לא הצלחתי להתקיל אותה בשום דבר למעט 2 קערות ערבוב מנירוסטה שהייתי צריכה). צבעוניות המטבח בהירה עם שיש קאררה מהמם ואור חלון אירופאי. היה קשה להחליט מתי לצלם ומתי לבשל…

ככה נראה שולחן הארוחה שחיכה לאורחי הסדנה בחצר של אפרת. כל כך הרבה סטייל יש בכלים, בשולחן וברקע של הבריקים האדומים מהבית הצמוד.

ארוחת הצהריים ביום השני הייתה ארוחת טאבון. פעם ראשונה שאני עובדת עם טאבון עצים אבל  קצת ניסוי וטעייה וקצת מחקר באינטרנט הובילו אותנו להפקת טאבון מושלמת (אפילו ברסטרטו אישרו לי את הפיצות!!), חייבת כאן לומר תודה לבויאן בן זוגה של אפרת שהיה יד ימיני בארוחה הזו- בלעדיו הייתי מפשלת בגדול!

חוץ מפיצות עם פינוקים שהבאתי מרסטרטו הכנתי גם ירקות צלויים וסינייה של קציצות, טחינה וירקות שרופים. בסוף הארוחה הכנסתי שני עופות שלמים לטאבון למשך שעתיים של אפייה איטית והם לקחו חלק בארוחת הערב.

לאפרת יש יכולות ליצור פריימים קסומים כמעט בכל מקום ולאש יש את היכולת לתת טעם נהדר לכל מנה ולכן השילוב של יער ואש היה מושלם. יצאנו כ 20 דקות מהעיר והגענו לבקתה קסומה באמצע היער. לא יכולתי לבקש מקום יותר פוטוגני ונוח לבישול מהלוקיישן הזה.

התפריט כלל עופות צלויים שנתלו מעל המדורה סטייל פרנסיס מלמן, תבשיל בקר מפורק שבישלתי יומיים לפני ופירקתי במחבת ברזל מעל המדורה, הוספתי בירה ובישלתי עוד 20 דקות. את הבשר הגשתי בתוך עלה של חסה עם מעט רימונים. הכנו תפוחי אדמה פרוסים עם טימין ומלח ובשטח לימדתי את הקבוצה להכין חמאה טרייה בעזרת שמנת מתוקה, צנצנת וג׳ולה. לקינוח אכלנו בננות צלוייות עם שוקולד ומאפה סוכר וקינמון על מקל.

אם עוררתי את הסקרנות שלכם ובא לכם לחוות את הסדנאות של אפרת כנסו אליה לבלוג, תקראו על הסדנה מהזווית שלה ולמטה יש את כל הפרטים על הסדנה הבאה שתתקיים באוגוסט (עם בשלנית חדשה)  ועל סדנת מרוקו שתתקיים באוקטובר.

***תודה לאפרת על האפשרות להשתמש בחלק מהצילומים שלה לפוסט…חלק גדול מהזמן ידיי היו מלאות***

זה מה שיצא מהסשן שלנו- צלמת מצלמת צלמת…

 

 

 

10 תגובות לפוסט “סדנת אש בבולגריה”

  1. אילנה הגיב:

    כמה כישרון. יפיפה!!

  2. מיכלי הגיב:

    וואו ענק!

  3. אלון הגיב:

    צילומים מהממים

  4. Belen הגיב:

    נועה הגיב:, thank you for this post. Its very inspiring.

  5. נועה הגיב:

    איזה אומץ לצאת מתוך עצמך ולהכנס לתפקיד חדש-ישן. ונראה עלייך הכי טבעי בעולם!

    1. דניה הגיב:

      תודה ממוש!!

  6. אורלי ברושנטיין הגיב:

    את אלופת העולם !

  7. נעמי ויינר הגיב:

    כתבה מדהימה שעוררתי אצלי לא רק תאבון אלה גם הרגשה של אוכל בטבע וכייף גדול ביחד ולימוד בקבוצה.כייף לראות שתי צלמות עובדות ביחד עם פרגון ויכולת להרים סדנא עם כל כך הרבה טעמים בכל המובנים.כנרא שאם רצון ופרגון כל אחד יכול לגוון ולעשות דברים חדשים.

  8. אלון הגיב:

    וואו! נראית חוויה נהדרת. האוכל והמקום נראים מושלמים! כל הכבוד!! עושה חשק להיות קצת באירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין רעבים? קבלו עוד רעיונות...

עוף צלוי- היום שאחרי

קריספי צ׳יקן

סיור טעימות בנצרת

מג׳דרה מתוך בלדי- ארבע עונות בנצרת

The thai food master

גריל צמחוני

תחנה שלישית במסע טעם יטבתה- הרי ירושלים

נפתחה ההרשמה לקורס מתכוניישן 7